Банкеръ Weekly

Съдби

ДРУГИЯТ ТАЛАНТ НА ЕДИН СТАР АРХИТЕКТ

Марин Маринов е стар архитект, проектирал и реализирал редица курортни обекти по Северното Черноморие, в това число и ваканционното селище Русалка на Таук лиман. Тези дни той отново напомни за себе си по един много категоричен начин, останал за съжаление незабелязан за медиите. Акварелната му изложба, подредена в салона на Съюза на архитектите на улица Кракра в столицата, предизвика коментар само сред посетителите на кафенето на съседния Съюз на художниците. Коментар, белязан с уважение и респект пред творчеството на арх. Маринов, за който се говори, че е ученик на Константин Щъркелов.Авторът е наредил 42 листа, от които само две са лична собственост - на самия архитект и на известния варненски фотограф Гаро Кешишан. Изложени са предимно пейзажи, планински и много малко морски натюрморти, както и един-единствен портрет. Салонът на Съюза на архитектите е кръстопътно място, през което дневно минават доста хора. Немалко от тях обаче видимо са добри познавачи на изобразителното изкуство, което личи от направените откупки и резервираните за същата цел картини. Цените са от категорията народни - в диапазона от 320 до 1000 лв., но основно са между 400 и 500 лева. Прави впечатление, че картините са рисувани през последните две години. А г-н Маринов, както вече казахме, е стар човек!Дори да не е ученик на Щъркелов, архитектът без съмнение е научил много от най-големия български акварелист. Ръката му е лека - задължително качество за този вид живопис. Чувството му за пространство и материя, предполага се, е развито от архитектурната му дейност. Но в акварела то се проявява по друг начин и архитектът художник го притежава. Фактът, че изложбата на арх. Марин Маринов се радва и на приличен търговски интерес, подсказва, че далеч от фукливите медийни изяви на прочули се колекционери съществува и един пласт от сравнително състоятелни българи, които умеят да ценят хубавото и не се замислят да купуват. Те не се интересуват от пазарните манипулации (стари майстори, шедьоври на съвременни художници и т.н.), а следват единствено собствените си критерии.

Facebook logo
Бъдете с нас и във