Банкеръ Daily

Съдби

Да спечелиш от вода в чантата

S 250 58674a51 23a2 4b6e b776 f50c92647e92

Жителката на Сан Франциско Филин Смит обичала да посещава фестивали и други публични мероприятия. И винаги носела със себе си пластмасова бутилка с вода, която се налагало да държи в ръка или да носи в раницата си. По-лошо било, че след края на публичните изяви на открито под краката на публиката си събирал внушителен слой от пластмасова тара. Смит мечтаела да намери решение на този проблем. Искало й се също да може да утолява жаждата си, докато танцува например. И накрая измислила модна чанта с резервоар за вода. Това бил удобен начин да носиш течност със себе си, без да купуваш пластмасова бутилка и без да изглежда, че си тръгнал на поход в планината. Така се появила фирмата Smith & Starr.

Тридесет и четири годишната Смит нямала никакъв опит в модната индустрия и в производството, затова предложила идеята си на уеб ресурс за краунфъндинг (групово финансиране). Целта била да събере достатъчно пари, за да започне да осъществява мечтата си. Споделила плановете си и във Facebook, призовавайки хората да гласуват за тях. Публикацията се разпространявала сред приятелите й, докато нейна близка - Челси Александър, я посъветвала да отстрани поста. Според нея идеята имала толкова голям потенциал, че с Филин можели да създадат чантата без помощта на сайтовете за групово финансиране. Смит отстранила съобщението и се свързала с приятели, които изразили интерес да подпомогнат проекта й. Но когато организирала среща в едно кафене, за да обсъдят съвместните задачи, дошла само Челси. "Ако в онзи момент бяхме започнали бизнес, най-вероятно щяхме да се провалим с гръм и трясък. Затова решихме да се съсредоточим върху създаването на един-единствен образец", разказва съдружничката на Филин.

Отначало двете се обърнали към центъра за предприемачество "Ренесанс" в родния Сан Франциско. Започнали да посещават курсове по бизнес и мода, към които добавили онлайн занятия, посветени на това как да провеждат успешни кампании за набиране на средства. Подготовката и увереността им растели с всеки изминал ден и момичетата решили да вложат 8 хил. долара от собствените си спестявания, за да започнат разработката на своя продукт. Те наели моделиер, който да създаде дизайна на чантата, и започнали да търсят предприятие, което да я изработва.

В Лос Анджелис казали на момичетата, че е най-добре да произвеждат чантата в Китай, но те държели да работят с американски компании. След като претеглили всички "за" и "против",  съдружничките разбрали, че бизнесът им с производство в САЩ няма да се получи и заминали за Гуанджоу, където открили подходящата фабрика след серия от проби и грешки. В края на краищата се появила първата чанта, което искали да продадат -  The Conway.

През октомври 2016-а Филин и Челси инициирали кампания за събирането на 30 хил. долара. "Всъщност искахме да получим достатъчно средства, за да работим година или малко повече - разказва Смит. - Целта ни беше да проучим дали на пазара има достатъчно голям интерес към стоката."

Момичетата успели да съберат набелязаната сума за 35 дни. Няколко месеца по-късно двете създали собствен сайт и започнали да продават чантите пряко на потребителите. Само за година двете изтъргували около хиляда аксесоара с резервоар за вода и тръбичка за пиене, получавайки брутна печалба от 85 хил. долара.

Компанията Smith & Starr работи най-вече с постоянни клиенти, които препоръчват продукцията им на приятелите си. По думите на Челси, когато някой извади от чантата си тръбичка с дюза за пиене, това неизбежно привлича вниманието на околните. Но това не е всичко. За разлика от много модни брандове, Smith & Starr имат и благородна мисия. "Пластмасовите бутилки са вредни за околната среда, за вашето тяло и за портфейла ви - обяснява Смит. - Да не говорим, че употребата на достатъчно количество вода е много важно и далеч не всички се справят с това. Ние улеснихме този процес - дори не е нужно да вдигате главата си, за да отпиете."

Освен преките продажби през сайта и съвместните мероприятия с благотворителния партньор "Вода за всички", на който компанията дарява 1% от печалбата, Smith & Starr популяризира продукта си на уелнес събития, йога фестивали и музикални прояви. По правило водата никога не стига. А Смит и Александър предлагат да донесат безплатна студена вода и да се превърнат в своеобразна хидростанция. Според съдружничките това е добра тактика за маркетинг. В същото време Смит продължава да работи на пълен ден в начално училище, а Александър е маркетинг и пиар консултант. За Smith & Starr се трудят около 20 часа седмично, но не смятат да задоволят с постигнатото. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във