Банкеръ Weekly

Съдби

Да промениш козметичната индустрия

Личното състояние на Джесика Иклисой надхвърля 330 млн. долара.
S 250 3ae168de be50 4e29 891e 0aec1fde2bb5

В продължение на пет и половина години Джесика Иклисой и учените от компанията California Baby изследвали  различни растителни компоненти. В края на краищата успели да създадат първия 100-процентен растителен консервант, който може да се използва в козметичните продукти. "Когато създадох California Baby, исках да заменя всички синтетично съставки, които се използват в козметиката. Не можех да го направя сама, защото става дума за сложни химически вещества. Растителният консервант не може да се получи в домашни условия - например в кухнята", казва Джесика. През септември компанията й започва мащабно да рестартира  линията си от органични козметични средства за деца. Деветдесетте продукта ще бъдат приготвени по нова формула, само от натурални компоненти. Така California Baby ще стане първият производител на козметика и парфюмерия, който се отказва изцяло от изкуствените консерванти.

По думите на Джесика Иклисой дълго време всички се опитвали да я убедят, че е невъзможно да се създаде растителен консервант, при това ефективен. Нито един козметичен конгломерат не искал да харчи пари и време за изобретяването му. За да финансира разработката си, Иклисой инвестирала около 10 млн. долара. Тестовете се извършвали в предприятие с площ от 1400 кв. м, което американката придобила през 2001-ва, след като се разочаровала от фабриките, с които си партнирала до този момент. Покупката на собствен завод е рядко явление в козметичната промишленост - обикновено повечето брандове сключват договори с независими производители. Разработеният от California Baby природен консервант е създаден въз основа на компоненти, получени от нов сорт босилек и анасон.  Той скоро ще замени натриевия бензоат със синтетичен произход, използван по-рано в продуктите на компанията.

Акциите на козметичната марка California Baby принадлежат изцяло на Джесика Иклисой. През 2017-а продажбите й  достигнаха 96 млн. долара. Според списание Forbes, личното състояние на бизнесдамата надхвърля 330 млн. долара, което й отрежда 58-о място в рейтинга на най-успешните предприемачи сред дамите за 2018-а.

Джесика Иклисой започва бизнеса си през 1990-а. Докато била бременна, тя се тревожела от наличието на химически консерванти в състава на детските козметични средства. Затова решила да приготви натурален детски шампоан в кухнята на апартамента си в Лос Анджелис. През 1995-а взела на заем 2 хил. долара от майка си и основала California Baby. По онова време компанията произвеждала само едно козметично средство - органичен детски шампоан.

Джесика постоянно се сблъсквала с проблеми при избора на доставчици на определени органични съставки. Затова през 2011-а придобила фермата Flower and Vine в Санта Брабара, в щата Калифорния. Там се отглежда най-вече невен, от чиито цветове се произвежда масло. То е ключов компонент в множество продукти на California Baby, включително и в детския крем срещу алергични обриви и в слънцезащитните средства. Сега се отглежда и новият сорт босилек, създаден от учените на компанията, както и анасон, необходим за производството на органичния консервант. Джесика контролира внимателно доставките на уникалния си нов продукт. Най-вероятно и други козметични компании ще пожелаят да придобият патент върху използването му и тя  няма нищо против. "През цялото време исках да променя козметичната промишленост или да помогна на цялата индустрия да се промени. Когато разбрахме какви са целите ни, успяхме да създадем нещо, с който не може да си похвали нито една друга компания".

Впрочем тя се опитва да промени козметичната промишленост и по друг начин. От 2016-а Джесика Иклисой и членовете на създадената от нея лобистка организация  Natural Advisory Council призовават Конгреса на САЩ и Американското управление по санитарен надзор върху качеството на хранителните продукти и лекарства да подобрят стандартите и да променят регулациите за използване на различни съставки в органичната козметика. Бизнесдамата се надява, че септемврийското прераждане на линията от детски козметични средства на California Baby ще докаже на чиновниците, че индустриалното им производство въз основа на изцяло растителен консервант все пак е възможно, и мечтае за създаването на юридическо определение на понятието "органична козметика".

Facebook logo
Бъдете с нас и във