Банкеръ Weekly

Съдби

ДА ПОГОВОРИМ ЗА СЕКС

ВИАГРА СЕ СДОБИ С КОНКУРЕНТИ - ЦИАЛИС И ЛЕВИТРАВиагра (Viagra) помогна на милиони мъже да възстановят своя сексуален живот. Сега двама нови конкурента се стремят да изместят най-известното в света хапче срещу импотентност.По телевизионните канали вече се въртят реклами, които лансират новоутвърденото в Европа, Австралия и Нова Зеландия средство против нарушена еректилност, наречено Циалис (Cialis) - продукт на джойнтвенчъра между американската фармацевтична корпорация Ели Лили Ко. (Eli Lilly Co.) и биотехническия бутик Икос (Icos). Циалис вече може да се купи с рецепта от аптеките в Обединеното Кралство, Германия, Дания, Финландия, Швеция, Австралия и Нова Зеландия и очаква официално одобрение за продажба в САЩ. Другото хапче - Левитра (Levitra), е разработено от германския производител на лекарства Байер АГ (Bayer AG), който го лансира заедно с английската фармацевтична компания ГлаксоСмитКлайн (GlaxoSmithKline). Левитра вече е утвърдена в ЕС и се очаква да бъде одобрена в САЩ през втората половина на 2003 година. ГлаксоСмитКлайн ще получава 50% от печалбата от Левитра, която се очаква да достигне 1 млрд. щ. долара до 2007 година. И двата дуета са си поставили за цел да конкурират хитовото синьо хапче Виагра на американския фармацевтичен гигант Пфайзер (Pfizer). Те ще предлагат на донжуаните един по-добър шанс за любовни авантюри чрез новите си продукти, за които твърдят, че започват да действат по-бързо и ефектът им е по-дълготраен. Докато действието на Виагра може да отшуми за четири часа, Циалис се рекламира като хапче за уикенда. Според етикетите в Европа, действието на Циалис продължава до 24 часа след приема на една доза, а според тези в Австралия и Нова Зеландия ефектът е до 36 часа. Там, където има любов, има и война. Пфайзер е дал под съд производителите и на двете лекарства, обвинявайки ги, че нарушават патентното право. Междувременно производителите на новите медикаменти вече кроят планове за масирана рекламна кампания на американския пазар, която ще бъде една от най-мащабните в историята на фармацевтиката. Техните бюджети за маркетинг, включващи реклами, хиляди търговски агенти и изобилие от безплатни мостри, може би ще достигнат (за всеки от продуктите) по 300 млн. щ. долара. Това е сумата, която Пфайзер харчи за реклама на Виагра, чиито продажби се увеличиха с 13% и достигнаха 1.7 млрд. щ. долара през 2002 година. Ожесточената биткамежду тримата конкуренти за лъвския пай от пазара ще направи рекламите им дръзко сексуални, за разлика от свенливия подход на Пфайзер, когато лансираше Виагра преди пет години. Ще се чуват доста откровени разговори за секса на средна възраст, както и за липсата му, подсолени с хапливи забележки за хапчетата, които другият употребява.Компаниите ще се опитват да представят нарушената еректилна функция като неизбежна за средната възраст, почти като проблемите със зрението, казва Нанси Брайън - вицепрезидент на Байер. По този начин пазарът може да се разшири извън обсега на около 30-те милиона мъже в САЩ, които имат проблеми с потентността и да достигне редиците на здравите мъже, които търсят съживителен медикамент. Виагра е могъщ опонент на новите си конкуренти, но неговите недостатъци откриват възможности пред Циалис и Левитра. Въпреки популярността на синьото хапче то не действа при около 40% от мъжете, които са го пробвали. Освен това консумацията на храна и алкохол може да намали ефикасността му, а това отнема част от удоволствието, което дава една романтичната вечеря преди лягане. Не е чудно, че половината от опиталите Виагра се отказват от медикамента. Имиджът му е пострадал и от случаите на фатални инфаркти, настъпили при няколко мъже скоро след приема му. Резултатите от изследванията изключват такъв риск при хора със здрави сърца, но на този факт не се обръща толкова внимание, колкото на смъртните случаи.Жълтото хапче с форма на бадем Циалис може да вземе връх над ромбовидния си син конкурент Виагра. Ако Циалис бъде одобрен за употреба в САЩ, производителите му ще акцентират на допълнителното време, което 20-милиграмовата таблетка дава на мъжете, за да ухажват дамите, преди да ги заведат в леглото. С такъв сюжет са телевизионните реклами, които се въртят сега в Европа, Австралия и Нова Зеландия. Потенциалните потребители на Циалис са богати активни мъже около и над 40-те. Аудиторията, към която сме насочили вниманието си, не са пенсионерите на плажа във Флорида, казва Робърт Браун - директор световни продажби на Ели Лили в словесна атака срещу Виагра. Чрез спонсорство и говорители екипът на Лили-Икос се надява да свърже името Циалис с по-дълготраен ефект, бързина на действието и атлетична сила. Джойнтвенчърът се бръкна с 1 млн. щ. долара, за да спонсорира тазгодишната ветроходна регата за Купата на Америка, а в Нова Зеландия привлече за говорител популярния треньор по ръгби - 56-годишния Грейъм Лоу. В САЩ рекламите ще бъдат създавани от гиганта ГрейУърлд (GreyWorldwide).В рекламите на Циалис плейбоите ще казват искам хапче като Виагра, но което действа през целия уикенд, казва управляващият директор на Лемън Брадърс Антъни Батлър, който вярва, че новите медикаменти за потентност ще повишат продажбите на цялата категория до 6 млрд. щ. долара - до 2009 година. Той предрича, че Циалис ще завладее една трета от пазара, а приходите от Виагра ще достигнат 3 млрд. щ. долара дотогава.Левитрачието лого е огненочервен пламък - символ на страстта, сексуалността и жизнеността, се определя като Виагра с турбозаряд. Двадесетграмова доза започва да действа след 15 минути и ефектът от нея продължава най-малко пет часа. Байер и ГлаксоСмитКлайн искат да ухажват момчетата над 40-те със средновисоки доходи и трайни любовни връзки, които по общо мнение не се нуждаят от много време, за да вкарат своите партньорки в леглото. Мъжът, който използва Левитра, не е наперен супер герой като тези, които предпочитат Циалис, според старши вицепрезидента на ГлаксоСмитКлайн Дейвид Пернок. Той твърди, че хапчето Левитра би могло да стане лидер сред конкурентите си в рамките на 24 месеца след официалното му одобрение за продажба в САЩ. Ние сме в този бизнес, за да спечелим, казва той.Ех, радостта да бъдеш втори. Поради всеизвестната обидчивост по отношение на импотентността Пфайзер говореше за Виагра под сурдинка в продължение на години след дебюта на синьото хапче през 1998-а. Първата му реклама представяше сенатора Боб Дейл, тогава 75-годишен, а името Виагра даже не се споменаваше. Друга ранна реклама показваше танцуваща двойка с посребрени коси и се появяваше надписът: Попитайте вашия лекар за Виагра. Това е по-скоро любезно предложение, отколкото директна реклама. И все пак продажбите на медикамента достигнаха 788 млн. щ. долара до края на 1998 година. Пласирането ще бъде основната разлика при тези хапчета, тъй като действат по един и същ начин. Всички те блокират действието на ензима, наречен фосфодиестераз-5 (PDE-5), който доминира в еректилната тъкан, в резултат на което гладките мускули на пениса се отпускат и притокът на кръв към него се увеличава. Лекарствата имат и едни и същи потенциални странични ефекти като главоболие, зачервяване на лицето, гастроинтестинални разстройства и слабо неразположение, които могат да отнемат удоволствието от любовните страсти. Всички тези хапчета могат да бъдат фатални, ако се приемат от пациенти, които вземат нитрати или нитроглицерин за сърдечни заболявания. Пфайзер е заел защитна позицияПрез 2002 г. нюйоркският фармацевтичен гигант заведе дело в Областния съд в Делауеър, твърдейки, че както Циалис, така и Левитра използват без разрешение един нов патент за използване на Виагра. Делото предстои да бъде гледано. Подобен иск беше отхвърлен в Европа. Все пак Пфайзер, който дължи 5% от продажбите си на Виагра, се подготвя за най-лошото. Неотдавна фармацевтичният гигант завърши своето изследване сред 228 мъже, ползващи синьото ромбовидно хапче, което показа, че половината от тях са успели да постигнат ерекция и да имат успешен акт в рамките на 20 минути след приема.Пфайзер използва и обичайния страх от непознатото. Печатни реклами, предназначени за лекари, хвалят Виагра като хапчето, което познавате. Реклами, предназначени за консуматорите, се обръщат към мъжете, които никога не са опитвали Виагра. Това е групата, която Пфайзер се надява да спечели на своя страна, преди Циалис и Левитра да достигнат до тях. В един телевизионен спот новооткритата възбуда на един мъж се обяснява така: Най-накрая той за първи път попита своя лекар за Виагра.Но само почакайте, докато той чуе за хапчето за уикенда. Пенисът не знае какво значи лоялност - казва Ъруин Голдстайн - директор на Института по сексуална медицина в Бостонския университет. - Ако съществува хапче, което ще направи ерекцията му по-твърда, той непременно ще го предпочете.

Facebook logo
Бъдете с нас и във