Банкеръ Weekly

Съдби

ЧОВЕКЪТ, ТРЪГНАЛ ДА ПРЕСКАЧА СВЕТА

Яке. Дънки. Мокасини. Подвижният му телефон постоянно пее. Той постоянно го изключва... Това е Веско Ангелов, който се пързаля по обувки, теглен от автомобил със 100 км/ч; хвърчи във въздуха с мотор над морето и се промушва през горящи тунели. Трийсет и две годишният каскадьор изпрати 2001-а по обичайния за него начин - разбива с автомобил 12 стени на моста между столичния Дворец на културата и хотел Хилтън.Стените са високи 2.5 м, широки - 4 м, дебели - 15 сантиметра. Иззидани са от по 80 итонгови блокчета, всяко тежащо 18 килограма. В стените, наредени през 4 метра, са поставени 800 капсули с 14 (!) тона избухлива смес с основна съставка нитроглицерин.Веско пали опела Сенатор (3000 куб. см, турбо, инжекцион) и излита откъм Хилтън. Прелита през първата стена със 150 км/ч - колата е на метър височина от земята... Следват втората, петата, осмата, дванайсетата... Взрив след взрив. Зад опела се вие 20-метрова огнена диря. Всичко е в пламъци. Шоуто трае само 120 секунди, но ефектът е поразителен. Накрая шофьорът се измъква читав и хилещ се от смачкания опел. И мостът на влюбените оцелява, публиката - също. Веско започва с номерата си още шестгодишен, когато подкарва по родните варненски улици първия си мотор - германски, от края на Втората световна война. Чупи и троши материална част, като каскадите му стават все по-ужасяващи. Когато един хубав ден се пльосва след 21-метров полет над морето с мотоциклет, изведнъж му просветва: Това е животът - да флиртуваш непрекъснато с опасностите, да търсиш нови и нови усещания. След като завършва техникума по корабостроене, Веско Ангелов създава агенция за каскади и шоуспектакли Мотор шоу. Преди това обаче се озовава в Русия и две години играе в московския театър на джигитите. Един от коронните му номера е да скача с любимия си кон Емир през дебела прозрачна стена от... захар. Веско е човек, на когото може да омръзне даже джигитовката. Връща се в България и се хвърля в осъществяването на спиращи дъха измишльотини. Влече го необичайното, като твърди, че рекордите не го интересуват особено. И все пак опитва да надмине няколко върхови постижения. Преди години замалко не видя сметката на световния рекорд по събаряне на автомобили. Французин, на име Жан Дюали, е прегазил със ситроена си 11 изправени една след друга коли. Веско не успя тогава да бутне повече от осем със своя Фиат Абард, но е силно амбициран да повтори опита.Проектите на каскадьора са скъпи. Взривовете по моста на влюбените например са глътнали над 40 хиляди лева. Има фирми, които са склонни да рекламират по този нестандартен начин и работата върви. А тя върви и защото Веско е много прецизен във всичко. В екипа му работят над сто души - инженери, автомобилисти, икономисти, рекламисти, пиротехници... Всичко се изчислява изключително точно. И като пари, и като риск. Каскадите се застраховат, като общата сума понякога стига до седемцифрено число. Отговорността за всичко носи босът и главният изпълнител - Веселин Ангелов.Мразя мърлячите от всякакъв вид и като надуша такъв около себе си - го изритвам - признава шефът-артист. - Рискувам живота си и искам всичко да е прецизно. Досега не съм чупил нищо по тялото си. Не съм по прибързаните и необмислени ходове. Всеки детайл от представлението минава през главите на кадърни сътрудници и изпълненията ми, колкото и опасни да изглеждат на пръв поглед, всъщност не са такива. Разбира се, не са изключени и изненади, но тъкмо в това е магията на този занаят. Тази година Веско ще се опита да получи правото да прескочи с мотор и сградата на Народното събрание: Ще ми се да поразсъня депутатите, като профуча над тях и надписа Съединението прави силата. Ще чакам търпеливо, докато склонят. Както е чакал цели седем години, за да му позволят да прехвърчи над врата номер две на великотърновския хълм Царевец. Този исторически нощен скок с Ямаха ще се случи през юни 2002 година. Генералният спонсор ще се бръкне за 150 хил. долара. Ще бъдат използвани хеликоптери, ще се снима рекламен филм. Досега в света има само едно подобно изпълнение - над Китайската стена на британеца Еди Кид.Докато работех в Москва, хвърлих око на Кремъл. Една от вратите му е висока само 47 метра и вече имам принципното съгласие от руска страна да я прескоча. Това би бил комплимент за моята скромна фирма, реди по-нататъшните си планове Веско. От документацията му разбираме кога през 2002 г. ще направи поредното шоу и колко ще струва то. Четем: 20 април, София. Каскада Ад под небето. Прескачане на 42 автомобила с обща дължина 68 метра. Опит за подобряване на световния рекорд на англичанката Даяна Йън - 40 автомобила. Генерален спонсор - 55 хил. г. марки.14 юли, София. Каскада Взривяване със скутер на дървена плаваща постройка в езерото Панчарево. Генерален спонсор - 20 хиляди г. марки.10 август, Варна. Каскада Оргазъм. Скок на дължина с мотоциклет във вода - над 63 метра. Опит за подобряване на световния рекорд на американеца Робин Невил - 62.20 метра. Генерален спонсор - 15 600 г. марки.Първият шоуномер през новата година се казва Жега. Той ще бъде изпълнен в София на 26 януари. Тогава Веско ще профучи с мотоциклет през горящ тунел, дълъг 120 метра, широк 3 м и висок 2.5 метра. Ако опитът успее, световният рекорд в тази дисциплина ще бъде подобрен с 22 метра.Тези каскади няма начин да не станат. Мечтата ми обаче е освен Кремъл да прескоча и атинския Акропол, и копието на Айфеловата кула в Токио. Моите хора изчислиха, че последният проект ще глътне 1.3 млн. щ. долара, подчертава каскадьорът. Той е убеден, че българите са способни на всякакви чудеса. За съжаление, включително и на такива с негативен характер. Истинско чудо е да докараш този талантлив, но и прекалено търпелив народ до просешка тояга, завършва Веско Ангелов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във