Банкеръ Weekly

Съдби

БЪЛГАРСКИ СТУДЕНТ ОТ ХАРВАРД СЪЗДАДЕ НОВА ТЪРГОВСКА КАРТА

ВОЙНАТА ЗА РЕДОВНИ КЛИЕНТИ СЕ РАЗПАЛВА И У НАСБългарски студент в Харвард се завърна с разрешение от университета за една година у нас, за да започне бизнеса си. Юлиан Николов е на 28 и е магистър по бизнес администрация в елитното училище. С идеята си Юлиан не открива топлата вода. Намеренията на младия мъж са да предложи на пазара нова търговска карта за набиране на бонус-точки, без тя да е обвързана с конкретна верига. По подобие на известната Смарт карта на веригата бензиностанции Шел картата на наречения от него Юпиклуб (Yuppieclub) ще трупа бонусточки срещу всеки направен разход в магазини за луксозни стоки, скъпи ресторанти, елитни хотели, салони за медицински и козметични услуги и всички други, с които е сключен договор за такава дейност. При всяко посещение в такъв обект клиентът подава своята юпикарта и върху информационния й носител се записва размерът на направения разход. По този начин той печели средно по 10% от всяка парична транзакция под формата на бонусточки, като една точка се равнява на една стотинка. С други думи, при разход от 100 лв. човекът получава допълнително стоки и услуги на стойност 10 лв., които може да изконсумира по всяко време и във всеки от обектите, в които картата е валидна. Юлиан Николов следва детската си амбиция да учи именно в Харвард, завършвайки преди това бизнес администрация в Американския университет у нас. В България започва работа в Балканфарма. Печели стипендия за бленувания университет, но половината от парите са му отпуснати като заем от учебното заведение и ще ги изплаща в продължение на 15 години, след като завърши.В Америка му остава още една година учение, но университетът винаги е подкрепял амбицията на своите студенти да се реализират още по време на обучението си - това е и гаранция, че те веднага ще започнат да изплащат отпуснатия им кредит.Бизнес идеята си Юлиан взаимства от практиката в Америка, където местните ловци на постоянни клиенти ги заливат с невероятно количество карти. Аптечни вериги, супермаркети, елитни магазини, заведения - всички предлагат своя система за намаление на цените. В България Юлиан е изненадан от готовността на представителите на бизнеса, с които преговаря, да прегърнат идеята му. По всичко личи, че войната за редовните клиенти в нашата страна тепърва ще се разгръща на широк фронт.В техническо отношение юпикартата е по-модерна от широко разпространените у нас, защото вместо с магнитна лента е с чип, който е носител на цялата база данни в ИНТЕРНЕТ, свързана с паричните транзакции на клиента. Поради необходимостта да се събира и обработва тази информация Юпиклуб се регистрира и по Закона за закрила на личните данни и получава статус на администратор на лични данни.Първоначалната инвестиция за един обект - софтуер и хардуер - излиза около 1000 лв., а с нарастването на броя им вложенията за софтуер ще намаляват. Цялата програма се управлява едва от четири-пет човека, а сървърът й се намира в Холандия.В крайна сметка идеята е човек да харчи по-често и по възможност в едни и същи обекти, като трупа бонусточки, а търговците си гарантират постоянна клиентела. Печалбата за фирмата на Юлиан ще е 1-2% от стойността на всяка транзакция. Неговите служители получават - както казва той - разумна за България заплата - около 1000 лв., а след две години постоянна работа ще имат право да придобият и акции на компанията.От осем години до Юлиан стои само една жена, с която са заедно още от Американския университет. Ще остана в България при всички случаи - категоричен е младият мъж. - Тук се чувствам най-комфортно, тук тепърва предстои голямата битка за клиенти, а аз ще им помогна с подходящите оръжия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във