Банкеръ Weekly

Съдби

БЛАГОРОДНИК БАЛАНСИРА МЕЖДУ БРАТЯТА АНИЕЛИ

Години наред Джани Аниели и брат му Умберто водят спор за курса, който трябва да следва автомобилният концерн Фиат. И нищо чудно семейните кавги да провалят и новия главен мениджър на компанията.Той познава италианската светиня Фиат (Fiat) от 25 години, но най-трудната длъжност му е поверена съвсем неотдавна. Габриеле Галатиери ди Дженола е главен мениджър от август тази година и по всичко личи, че ще му се наложи често да посредничи между вечно скараните братя Аниели.Ди Дженола е юрист по образование и засега е представил едва първия си полугодишен отчет. Равносметката е отрезвяваща: оборотът на петия по големина производител на автомобили в Европа е спаднал с 5.8%, а оперативната загуба възлиза на 426 млн. евро. Първоначалното предсказание очертава се леко позитивна тенденция се обезсмисля от до края на годината може да се очакват нови загуби.Въпреки това всички признават, че 55-годишният потомък на благородническата фамилия Ди Дженола вече е отбелязал първите си успехи на новия пост. Негова е заслугата за постигнатото споразумение дълговете на Фиат да се изплатят не до края на тази година, а до март 2003-а. Освен това благодарение на продажбата на 34% от производителя на спортни коли Ферари (Ferrari) на инвестиционната Медиобанка (Mediobanca) в празната каса на концерна влязоха 1.7 млрд. евро.Новият мениджър обаче избягва основния въпрос: дали трябва да се спре серийното производство на леки автомобили в Торино? Ди Дженола, който изпитва боязън от медиите, не иска да си развали отношенията с братята Аниели. По-възрастният Джани (81 г.), който е почетен президент на Фиат, със зъби и нокти защитава производството на каросерии като основна клетка на стогодишния промишлен гигант, докато Умберто (68 г.) настоява час по-скоро да се продаде губещият бизнес на Дженерал мотърс (General Motors). Габриеле Галатиери ди Дженола предпочита да работи с по-малкия брат, Умберто, тъй като мнението му по повечето въпроси съвпада с неговото, и това не е тайна за никого. През последните десет години двамата заедно преустроиха холдингите на Фиат - Ифи (Ifi) и Ифил (Ifil). По същия модел може да се преобразува и Фиат, смятат наблюдатели от Торино.До 2004 г. Фиат има възможност да продаде изцяло автомобилния си бизнес на стратегическия партньор Дженерал мотърс. Новият мениджър изрази неотдавна мнението си по този въпрос. Според Габриеле ди Дженола, кланът на индустриалците Аниели трябва да стане независим от цикличното автопроизводство.

Facebook logo
Бъдете с нас и във