Банкеръ Weekly

Съдби

Бизнес уроци от Дания

Еcco винаги се интересувала от новите технологии.

Историята на компанията Ecco започва през 1963 г., когато управителят на една от обувните фабрики в Копенхаген - Карл Тусби, решава да открие собствен бизнес и купува изоставен завод в южната чест на Дания. Оттогава са минали 55 години, предприятието продава над 20 млн. чифта годишно в цял свят и е доставчик на датския кралски двор. От Ecco купуват кожи брандове като Hermes и Louis Vuitton, а бизнесът и до ден днешен е в ръцете на наследниците на Тусби. 

В началото компанията не разполагала с бюджет за маркетинг. Изобретателният й собственик решил да накара продукта сам да говори за себе си и поставил логото на Ecco не само на подметката, но и на горната част на обувките - нечуван ход за индустрията в онези години. Но Карл Тусби не спрял дотук - вместо да плаща на професионални модели, той убедил собствената си дъщеря Хани да се снима в първата рекламна кампания на бранда. Впрочем момичето се оказало не само фотогенично, но и схватливо. Днес Хани Тусби-Каспржак е собственик на бизнеса и председател на надзорния съвет на Ecco, а съпругът й Дитер е президент на фирмата.

Освен че има много собствени разработки, компанията винаги е следяла внимателно постиженията на конкурентите си. Ecco е сред първите, които започват да използват процеса на вулканизация при закрепване на обувките към подметката, а през 1982-ра създава роботизирано производство в Япония.

Брандът има сериозни успехи в работата си с кожите. Например Ecco Hydromax притежава специални водоотблъскващи свойства, а за пролетно-лятната колекция за 2018-а подразделението  Ecco Leather създаде цвета true indigo, позволяващ кожата да имитира текстурата на денима.

Еcco неуморно се бори за лидерство в технологичната надпревара, но не се притеснява да прави паузи и да обмисля добре решенията си. През 2009-а датската марка пусна на пазара линия обувки за активен начин на живот и спортни занимания. Това бе предшествано от няколко години научни изследвания съвместно с Института по биомеханика в Кьолн. За да бъдат отчетени всички особености на човешкото стъпало, бяха анализирани стъпалата на 2500 спортисти.

С амбицията да повиши качеството на услугите в магазините си  компанията създаде за продавачите си в цял свят обучаващ курс под името "От кравата до обувката". Така консултантите научават всичко за технологиите и материалите, които се използват в производството, както и за особеностите на конструкцията и различията в едни или други колекции.

Социалната и екологичната отговорност са неделима част от скандинавския бизнес. От 1999-а Ecco организира благотворителния маратон Walkathon, а отпадъците от производството й се преработват във водородно гориво. Освен всичко друго това позволява на бранда да икономисва до 14 хил. л дизелово гориво месечно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във