Банкеръ Weekly

Съдби

Бездомникът милиардер

Трудно е да се повярва че бездомник, който живее в автомобила си, би могъл да стане милиардер. Но Джон Пол ДеДжория, съосновател на компанията за продукти за грижа за косата John Paul Mitchell Systems и създател на фирмата Patrón Spirits за производство на висококачествена текила, го е постигнал. По данни на Forbes чистият доход на 73-годишния милиардер е 3.1 млрд. долара, а историята му сякаш е излязла от роман на Чарлз Дикенс.

През 1980-а една от най-успешните компании за продукти за коса в света нямала спонсори и ДеДжория заедно с приятеля си фризьор Пол Мичъл продавал шампоан и балсам "от врата на врата".  След две години работа фирмата успява изцяло да плати задълженията си и да излезе на печалба. Въпреки успеха на John Paul Mitchell Systems  основният доход на ДеДжория идва от втората му компания - Patrón Spirits, производител на текилата от най-висока класа Patrón. Тя се радва на голяма популярност, като всяка година се продават над 2 млн. бутилки.

Но ДеДжория не обича да измерва успеха си в пари и власт.  Вместо това е щастлив да сподели състоянието си с другите хора, на които им е провървяло по-малко. През 2011-а страстта му към филантропията го подтиква да подпише с Бил Гейтс и Уорън Бъфет "The Giving Pledge" (Дарителска клетва) и да дари половината от доходите си за един по-добър свят. 

Предприемачът следва няколко правила, които са му помогнали по пътя към успеха. По думите му бизнесменът винаги трябва да е готов да се сблъска с откази. "Ще чукате на вратите и мнозина ще ги затръшнат под носа ви. Ще има хора, които не харесват вашия продукт, вашата компания или самия вас. Ако сте наясно предварително с това, отказът няма да ви нарани дълбоко. Обратното, ще ви направи по-силни."

Според друго правило всеки бизнесмен трябва се убеди, че продуктът или услугата, която предлага, са най-добрите на пазара. Подобно мислене дава изключителен шанс за успех. Освен това предприемачът смята, че добрината е полезна както за хората, така и за бизнеса. "Помагайки на другите, вие създавате бъдещи клиенти и вдъхновявате лоялността на служителите си", обяснява ДеДжория.

Facebook logo
Бъдете с нас и във