Банкеръ Weekly

Съдби

Авиокомпаниите печелят допълнително от семействата

Все повече авиокомпании взимат допълнително пари от пътниците за правото да изберат предварително места в самолета при резервиране на билетите. Британската служба за гражданска авиация CAA е изчислила, че пътниците в страната плащат около 547 млн. долара годишно за такива резервации. Всеки пети сред нежелаещите да доплатят бива разделен от семейството и приятелите си по време на полета.

Например сред клиентите на Ryanair всеки трети не пътува редом с компанията си, ако не плати предварително за правото на избор на място. Представител на превозвача пък заяви, че това право се придобива само срещу 2 евро (2.50 долара), а децата се настаняват до родителите си безплатно. Защитници на правата на пътниците обаче твърдят, че авиокомпаниите печелят, създавайки объркване сред пасажерите. Експертите твърдят, че ситуацията при американските въздушни превозвачи е подобна на британската. През 2016-а Конгресът на САЩ прие Закон за семействата, които пътуват със самолет заедно, който гарантира правото на децата до 13-годишна възраст да седят до родителите или опекуните си. Но Федералната авиационна администрация още не е разработила изменения в правилата за въздушния транспорт, произтичащи от норматива, така че по време на полет авиокомпаниите могат да нарушават установената норма.

Според Кристофър Елиът, радетел за спазването на правата на пътниците, авиопревозвачите преднамерено разделят децата от родителите, за да спечелят пари от плащането на право за избор на място. По думите му, ако наистина се налага да пътувате заедно с приятели, роднини или в голяма група, е най-добре да се възползвате от услугите на туристическите агенции, които имат лостове за влияние върху авиокомпаниите и могат по-лесно да постигнат съвместно настаняване на повече хора в самолета.
Ако резервирате билет самостоятелно, не доплащайте за право на избор на място, а помолете при регистрирането на летището да ви настанят заедно - служителите често откликват на такива искания.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във