Банкеръ Weekly

Съдби

АРМАНИ НА БРОНИРАНИТЕ ДРЕХИ

Бутикът на Мигел Кабайерос е на 71-ва улица в северната част на Богота. В него се продават всякакви дрехи - от смокинги до ежедневно мъжко облекло, от дамски вечерни рокли до детски дрешки, от ризи до слипове. Всички те имат една особеност - устойчиви са на куршуми и тежат най-много два килограма. Бизнесът на колумбиеца е толкова успешен, че вече го наричат Армани на бронираните дрехи.Дискретност, удобство и стил е мотото на неговия моден стил, който особено се харесва на президенти и короновани особи. Клиенти на Кабайерос са един от най-заплашваните мъже на планетата - колумбийският президент Алваро Урибе, неговият колега във Венецуела Уго Чавес, както и испанският принц Фелипе и съпругата му Летисия.Моята броня е пет пъти по-устойчива от стоманата, уверява 47-годишният моделиер. Във фабриката, в която 52-ма служители, произвеждат 92 модела от необичайната колекция, има дори зала за стрелба. В нея клиентът проверява лично доколко издръжлива е стоката. Всеки сам избира оръжието за пробата - пистолет, автомат или пушка, продължава ексцентричният дизайнер и лично изстрелва един куршум срещу свой служител. Досега никой не е бил раняван. За да се улесни избора, върху всяка дреха е поставена табелка, която посочва равнището на устойчивост и вида на оръжието, срещу което е най-ефективна.Идеята неслучайно се ражда именно в Колумбия - страна, съсипана от партизански войни и трафик на наркотици. Тя хрумва на Кабайерос по времето, когато той е студент в университета и научава, че телохранителят на негова приятелка оставял бронираната си жилетка в багажника на блиндирания автомобил, защото била прекалено тежка. Дизайнерът, който по това време работел и като таксиметров шофьор, взел назаем пари от майка си и заедно със свой съдружник - експерт по бронираните автомобили, стъпил на новото поприще. Освен специалните дрехи за телохранители колекцията му предлага още две линии - платинена, която е по-класическа и е замислена за президенти, висши мениджъри и предприемачи, и златна, която е по-ежедневна. Цените варират от 150 до 1900 долара.Бумът в продажбите на магазина настъпва след 11 септември 2001 година. Хората искат да бъдат защитени, без това да се вижда, констатира Кабайерос. През 2004 г. производството скача с 686%, а продуктите се продават в 13 държави, сред които Съединените щати, Холандия и Испания. Още една причина за успеха на бронираните дрехи е фактът, че от 2001 г. насам колумбийският Армани показва на клиентите си сертификат за качество, издаден от технологичен център към американското Министерство на правосъдието. В действителност обаче моята най-добра визитна картичка е фактът, че съм колумбиец - клиентите смятат, че ако тези дрехи вършат работа в моята страна, това важи за целия свят, сияе Кабайерос. Сега той има още една мечта - да ушие дреха за тореадори. Естествено - бронирана.

Facebook logo
Бъдете с нас и във