Банкеръ Daily

Спорт

Приходите от спонсорство на Летните олимпийски игри са над 3 млрд. долара

Олимпийските игри в Токио 2020 са генерирали рекордни приходи от спонсорство от над 3 млрд. долара. Тази стойност е три пъти по-висока от всички предишни летни игри, съобщи Международният олимпийски комитет. Американската компания за безалкохолни напитки Кока-Кола съвместно с китайската млечна компания Mengniu Dairy ще бъдат спонсори на всички олимпиади до 2023 година. Това включва четири летни и две зимни олимпиади, Параолимпийските игри и Младежките олимпийски игри. Други известни спонсори са компаниите Panasonic, Intel, Toyota, Samsung и Visa.

Ръководителят на Координационната комисия за Токио на Международния олимпийски комитет Джон Коутс заяви, че споразуменията за спонсорство на местно ниво са достигнали количеството от 62 компании за всички три нива на спонсорство. "Това се равнява на приходи, надвишаващи 3 милиарда долара от национални партньорства. Това е невероятна сума пари, която дори не включва партньорствата с Toyota, Bridgestone и Panasonic и техния принос към програмата," отбеляза Куотс. Трите японски компании имат отделни сделки с Международния олимпийски комитет като основни спонсори на организацията на обща стойност стотици милиони долари.

Лондонските игри през 2012 г. събраха рекордните по онова време 1.1 млрд. долара от местни спонсори, а Олимпийските игри в Рио де Жанейро през 2016 г. се твърди, че са надвишили тази сума, макар че окончателните сметки бяха неточни, поради корупционни разследвания, свързани със спортната инициатива. Международният олимпийски комитет се опитва да привлече нови градове за участие в игрите.

В Япония предстоящото събитие предизвиква голям обществен интерес като 7.5 милиона граждани са се регистрирали за надпревара с печалба на билети чрез лотарийна система. Достъпни са около 7.8 милиона билета за Олимпийските игри, но между 20% и 30% от тях са запазени за международни клиенти и спонсори. Летните олимпийски игри ще се проведат в Токио догодина, а Зимните ще бъдат в Пекин през 2022 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във