Банкеръ Weekly

Пари и пазари

СПАД ОТ 10% В ПРОДАЖБИТЕ НА КОЛИ

Продажбите на нови автомобили през юли са намалели в сравнение с юни средно с 10%, показва последната статистика на Съюза на вносителите на автомобили. Според дистрибутори това не е симптоматично и се дължи единствено на по-слабия интерес на купувачите през летните месеци. Прогнозите за септември са далеч по-оптимистични. Очакванията на вносителите са оборотите да се увеличат поне с 15%, в сравнение с юли и август. Въпреки временното отстъпление, търговията с нови автомобили бележи ръст за седемте месеца на годината е 42.1% в сравнение с 2003-а.Подреждането на фирмите вносителки по пазарен дял е без съществена промяна, ако не се смята дръпването напред на София Франс Ауто, вносител на Пежо за България. До май разликата между тази фирма и следващите я дистрибутори на Форд, Тойота и Ситроен бе 2-3 процента. Сега обаче тя е нараснала до 5% и това затвърждава позициите на Пежо на най-търсената кола в страната. Добрите резултати на френската марка се дължат до голяма степен на продължаващото превъзходство в класа на лекотоварните автомобили, използвани от малкия и средния бизнес у нас. Повече от половината новозакупени автомобили Пежо са от този клас.Между първата четворка - Пежо, Ситроен, Тойота и Форд, които заедно държат близо 50% от българския пазар, и следващите ги има сериозно разстояние. Единствено вносителите на Опел и Шкода са относително близо един до друг по брой продажби - по около 900 за периодя от януари до началото на август. Останалите дистрибутори продават под 10 автомобила месечно.Общо продажбите на леки автомобили, автобуси, камиони и мотори до август възлизат на 12 618 броя, или средно по 1802 за всеки месец. Ако темпът се запази, близо 22 хил. нови коли ще бъдат закупени до края на декември - рекордно постижение за последните десет години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във