Банкеръ Weekly

Пари и пазари

ШОФЬОРЪТ: ДОЙНА КРАВА ЗА ВСИЧКИ

Няма що-годе развита страна и голям град в света, които да нямат проблеми с автомобилното движение, паркирането, замърсяването. Както вероятно - с нищожни изключения - няма страна като България и град като София, дето да се търси не решаването на проблема, а начини да се печелят пари от задълбочаването му.Освен за глоби за нищо друго не се говори, щом стане дума за коли и шофьори. БАНКЕРЪ вече писа за удивителното упорство на пътната полиция да не допусне увеличаването на разрешената максимална скорост за каране по някои софийски булеварди. Нищо, че досегашните 50 километра в час се спазват само от каруцарите, КАТ докарва от сто дерета вода, за да не стане това. Така заради глоби и банални рушвети всички шофьори силом стават закононарушители.Вече години срамният морганистичен брак между частна фирма и полиция множи броя на паяците в столицата. То си е вече истинска индустрия и машина за пари. Кметът Софиянски даже каза, че е против тях, и депутатите твърдят същото, а бизнесът върви с пълна сила - трийсетачка вземат за депортирането на колата, а редом до служителя на наказателния паркинг (какви думички, Господи) униформеният полицай съставя акта за неправилно паркиране. Празно просто няма - нека някой от общината или от КАТ покаже къде в София има правилно паркирани коли.Последните идеи - шофьорите от провинцията да паркират извън града и да се возят на градския транспорт и столичани да карат колите си през ден - днес тия с четни номера, утре - с нечетните, бяха обсъждани още през седемдесетте години. Тогава впрочем бяха въведени и два вида табели - бели и черни. Белите бяха за държавните коли и само те през делниците можеха да се движат в центъра на града. С черните върху автомобилите на простолюдието това ставаше само в събота и неделя. Викаха му тоталитаритарно управление. Да съзирате особена разлика?Но тогава поне на няколко места в София почнаха да слагат монетни автомати за паркиране - за час двайсет стотинки. Сега и на малкото платени паркинги цената почва от два лева. За строеж на паркинги и гаражи главно се... говори. И така ще е, докато на българския шофьор, институции и обикновени далавераджии гледат като на дойна крава. Както изглежда - още за дълго.

Facebook logo
Бъдете с нас и във