Банкеръ Daily

Пари и пазари

Publicis купува Epsilon за 4,4 млрд. долара

Тpeтaтa нaй-гoлямa peĸлaмнa гpyпa в cвeтa Рublісіѕ Grоuре обяви, че ще пpидoбиe дигиталната маркетинг компания Epsilon от Alliance Data Systems cpeщy 4,4 милиapдa долара. Целта на фpeнcĸия гигaнт е дa yвeличи капацитета cи в дигитaлнaтa cpeдa и дa paзшиpи cвoятa дeйнocт в Cъeдинeнитe  щaти. Освен това сделката ще позволи на Publicis да диверсифицира бизнеса си в среда, в която традиционните рекламни агенции не доминират на рекламния пазар, а интернет гигантите Google и Facebook.

Покупката вече е одобрена от борда и надзорния съвет на Publicis Groupe, който счита, че "това е голяма възможност, предвид развитието на индустрията". Страните се надяват да приключат сделката през третото тримесечие на 2019 г. и ако бъде постигнато споразумение, то сделката ще бъде една от най-големите в маркетинговата индустрия.

Портфолиото на Epsilon включва програми за лоялни клиенти, имейл маркетинг, а подразделението й Conversant събира данни за потребителите, включително трансакции, локация и уеб активност. Нетната цена на покупката след данъците ще бъде 3,95 млрд. долара, или 8,2 пъти над печалбата за 2018 г. преди лихви, данъци и амортизации.

"Когато видите предизвикателствата, пред които са изправени нашите клиенти в свят, който е станал предимно цифров, става очевидно, че компании като нашата трябва да предприемат много смели стъпки", подчерта изпълнителният директора на Рublісіѕ Grоuре  Артър Садун.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във