Банкеръ Weekly

Пари и пазари

ПЕТРОЛНИТЕ РЕКОРДИ УПЛАШИХА КУПУВАЧИТЕ В ЕВРОПА

Продажбите на нови коли за юли спрямо юни на най-големия пазар на Европа - Германия, отчетоха понижение с 3 на сто. Спадът за първите седем месеца на годината е 2% - до 1.9 млн. автомобила. Според експерти търсенето е с отрицателен резултат въпреки представянето на нови модели и отстъпките в цените през периода. Определено продажбите се влияят от поскъпването на петрола и несигурността на потребителите, гласи официалното съобщение на браншовата организация на германските автостроители (VDA). Износът на германски автомобили през юли е намалял със 7% - до 298 000 коли. Това се е отразило и на производството в страната, където понижението е с цели 10% - до 400 хил. броя. Министерството на търговията на Германия понижи през юли прогнозите си за края на годината на 3.24 млн. автомобила. Според Марк-Рене Тон, анализатор в Ем Ем Варбург, юли и август са традиционно слаби месеци за сделки. И без предложените отстъпки в цените спадът е щял да бъде много по-висок. Освен притесненията около петрола основен фактор за ниските продажби е страхът от безработица, пояснява Тон. Нивото й през юли е най-високото от 1990 г. насам и едва ли ще намалее поне до началото на 2005-а. Спад през юли отчетоха и останалите големи пазари в Европа. В Италия той е от 5.7%, във Великобритания - 4.6%, а във Франция над 10 на сто.Надеждите на автомобилостроителите на Стария континент сега са свързани със стабилизирането на световния пазар на нефт и ускоряването на темповете на икономическо развитие. Само тогава биха могли да се надяват продажбите им да достигнат количествата отпреди три-четири години.

Facebook logo
Бъдете с нас и във