Банкеръ Daily

Пари и пазари

Онлайн търговията затваря магазини

За да намали разходите си британската туристическа компания "Thomas Cook" планира да съкрати 320 работни места и да затвори 21 магазина в своята търговска мрежа в Обединеното кралство. Тези промени се налагат заради засиленият интерес от страна на потребителите към онлайн пазаруването, съобщи Ройтерс.

Компанията "Thomas Cook" обяви, че ще обмисли продажба на авиокомпаниите си, за да събере пари. "Днешното съобщение отразява по-широките предизвикателства, които посрещаме, тъй като все повече клиенти избират да резервират онлайн. Ще работим върху гарантирането на готовността за бъдещето на "Thomas Cook" със строг акцент върху разходите в конкурентната среда", заяви Уил Уагот, управител на туроператорския бизнес на компанията.

Затварянето на магазините ще намали търговската мрежа на "Thomas Cook" до 566 магазина, което е половината от общата им стойност през 2012 година."Thomas Cook", най-старата туристическа компания в света, отдавна имаше видимо присъствие на търговските улици на Великобритания, но заяви, че 64 % от нейните резервации в Обединеното кралство през миналата година са били направени онлайн и че това е най-бързо развиващия се канал за продажби.

Слабото търсене и нарастващите разходи създадоха множество предизвикателства за просъществуването на изтъкнати британски марки като "BHS" и "Toys R Us", "Marks & Spencer" и "Debenhams", които също наскоро обявиха затваряне на обекти.

Компанията "Thomas Cook" е най-старата и най-известната марка в туристическия бранш, насочен към пътуване през свободното време, датираща от 1841 г. Фирмата обслужва приблизително 19 милиона клиенти, фокусирайки се върху трансформирането на бизнеса по начин, позволяващ обслужването на повече клиенти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във