Банкеръ Daily

Пари и пазари

Lavazza продължава стратегията си за развитие отвъд Италия

Бордът на директорите на Lavazza утвърди индивидуалния и консолидирания финансов отчет на дружеството към 31 декември 2018 г., съобщиха от компанията. За първи път те са изготвени съгласно международните стандарти за финансови отчети (МСФО).

Изминалата 2018-а беше година на значителен растеж, характеризиращ се с повишаване на оперативната печалба и непрекъснато укрепване на нашата марка и развитие както в Италия, така и в чужбина, по специално във Франция, Северна Америка, Източна Европа и Великобритания. "Продължихме да инвестираме в иновацията на продуктите ни и благодарение на придобиването на австралийската компания Blue Pod и на бизнеса с вендинг машини на Mars Inc. ние още повече утвърдихме присъствието си във всички сфери на кафето", коментира Антонио Баравале, изпълнителен директор на Lavazza Group. "Развитието на нашето управление подсигурихме чрез въвеждане на модерни системи за управление на риска и с назначаване на Енрико Каваторта, мениджър със задълбочени познания по международен бизнес, като главен финансов и корпоративен директор", допълва Баравале.

Около 36% от общите приходи на компанията идват от Италия, където групата на Lavazza запазва лидерската си позиция във всички канали благодарение на търговските операции в сектора "Извън дома" и на увеличения избор от продукти в сегмента на автоматичните машини за кафе, който продължава да бъде най-динамичният в търговията на дребно.

Консолидираните приходи възлизат на 1.87 млрд. евро, което е с 9.3% повече спрямо 2017 година. Растежът се дължи както на интеграцията на придобитите през 2017 г. компании (Nims, Kicking Horse и ESP), така и на добрите резултати в органичния периметър, особено в Италия, Франция, Северна Америка, Източна Европа и Великобритания. Нетната печалба в размер на 87.9 млн. евро е нараснала с 12.9% в сравнение с  резултата през 2017-а.

През 2018 г. групата на Lavazza продължи своята международна стратегия за развитие, насочена към укрепване на независимостта и конкурентоспособността й на световно равнище, и развива мисията си да бъде премиум компания, фокусирана изключително върху висококачествено кафе във всички форми. През годината групата на Lavazza завърши интеграцията на компаниите Nims, Kicking Horse Coffee и ESP. Като част от своята стратегия за международно развитие, също така финализира две придобивания в сектора на автоматичната дистрибуция. През юли 2018 г. Lavazza придоби 100% от дейността на Blue Pod Coffee Co., австралийска компания (Mulgrave, Victoria), специализирана в дистрибуцията на системи за еспресо Lavazza (капсули и машини) за сектора, който обслужва бизнес офиси (Office Coffee Service OCS).

През декември 2018 г. компанията завърши придобиването на кафе-бизнеса на "Марс Инк." (сега Lavazza Professional) в Северна Америка, Германия, Великобритания, Франция, Канада и Япония и съответните системи и производствени мощности във Великобритания и САЩ. Lavazza Professional включва автоматите Flavia и вендинг машините KLIX, които разполагат с голям машинен парк на съответните пазари и с богато портфолио от кафе и други напитки, продавани под фирмени етикети (например Alterra) или лицензирани марки. Двете компании генерират продажби от около 350 млн. долара през 2017 г. и в тях работят приблизително 900 души. Придобиването им позволи на Lavazza да укрепи още повече преките си операции във всички сегменти на кафето, особено в сегмента извън дома, за да създаде още по - пряка връзка с клиентите си

През 2018 г. бе откриването на Nuvola, новото седалище на групата в Торино. Плод на комплексен инвестиционен план на стойност над 120 млн. евро, Nuvola Lavazza въплъщава ценностите на компанията и нейната над 120-годишна история. Благодарение на безкомпромисната позиция на Lavazza по отношение на социалната отговорност, Nuvola Lavazza е призната за една от най-екологично устойчивите сгради в света от Platinum LEED - система, която оценява енергийните и екологичните постижения на сградите.

Lavazza е и сред 100-те световни марки по добър имидж и репутация според Global Rep Track, което е годишна класация на най-уважаваните компании в света от "Института по Репутация", водещ в услугите за измерване и управление на бизнес репутацията (Lavazza е на 49-то място през 2018-та и 38-мо през 2019-та).

През 2019 г. групата Lavazza ще продължи своята стратегия за международно развитие, насочена към увеличение на конкурентоспособността на световно равнище, както и своята мисия да доставя най-доброто и качествено кафе.

Lavazza е създадена през 1895 г. в Торино. Италианската компания за кафе е собственост на семейство Лаваца в продължение на четири поколения. Сред най-важните в света кафе компании, групата оперира в повече от 90 страни чрез дъщерни дружества и дистрибутори, като 64% от приходите идват от пазари извън Италия и в нея работят над 4000 души. Компаниите, част от групата на Lavazza, включват френските Carte Noire и ESP (придобити съответно през 2016 г. и 2017 г.), Датската Merrild (2015), Северноамериканското кафе Kicking Horse (2017), италианската Nims (2017) и австралийската компания Blue Pod Coffee Co (2018) ). В края на 2018 г., след придобиване, бе създадено бизнес звеното на Lavazza Professional, което включва водещите сектори Office Coffee Sector (OCS) и вендинг системите Flavia и Klix.

Facebook logo
Бъдете с нас и във