Банкеръ Daily

Пари и пазари

Jaguar Land Rover отчете рекордни загуби от 3.6 млрд. паунда

Jaguar Land Rover (JLR) отчете най-голямата си загуба в историята за финансовата 2018 г., като потъна с 3,6 млрд. паунда, на фона на слабия китайски пазар и спада в продажбите на дизелови модели, информира The Guardian.

Световните продажби на Jaguar Land Rover са паднали с 5,8% на годишна база до 578,915 автомобила. От JLR отчитат, че понижението се дължи най-вече на спада в продажбите на китайския пазар, където продажбите потънаха с 34%. Въпреки, че продажбите на пазарите във Великобритания и Северна Америка отчетоха ръст, съответно с 8.4% и 8.1%, това няма да може да компенсира срива на най-големия пазар в света.

JLR, подобно на някои от конкурентите си в автомобилния свят, също е засегната от въздействието на намаляващите продажби на дизелово гориво, вследствие на последователни глобални скандали относно замърсяването, както и от несигурността, свързана с Брекзит.

Компанията обяви плановете си да съкрати 4 500 служители тази година и заяви, че плановете за ефективност вече са спестили 1,25 млрд. паунда.

Главният изпълнителен директор на JLR, Ralf Speth, каза: „Ние предприемаме съгласувани действия, за да намалим сложността и да трансформираме нашия бизнес чрез подобрения на разходите и паричните потоци", a aвтомобилният експерт проф. Карел Уилямс от Manchester Business School информира, че JLR може да бъде принудена да намали своите производствени цели. Той каза, че компанията има и предстояща трудна задача да управлява прехода към електрически превозни средства, където той е изостанал от конкурентите.

JLR е сред няколкото големи автомобилни компании, които са издали сериозни предупреждения за потенциалното въздействие на Брекзит върху бизнеса в Обединеното кралство, особено в случай на сценарий без сделка.

Автомобилният производител не споменава нищо относно слуховете, че е провел разговори за продажбата на компанията поради загуби. Като потенциален купувач се спряга френската компания PSA, която притежава Peugeot, Citroën и Vauxhall, но от Tata Group отрекоха такъв вариант.

Facebook logo
Бъдете с нас и във