Банкеръ Weekly

Пари и пазари

ИВЕКО С НАЙ-ГОЛЯМ ПАЗАРЕН ДЯЛ ПРИ КАМИОНИТЕ

ОТ ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ БЪЛГАРИНЪТ ПРЕДПОЧИТА ШКОДА ФАБИЯОт януари до април 2004 г. у нас са продадени 181 автобуси и товарни камиони, показват данните на Съюза на вносителите на автомобили в България. Това е увеличение на продажбите с над 17%, ако ги съпоставим с резултатите за същия период на миналата година. Най-търсена от купувачите е марката Ивеко - 62 продажби. При това са отчетени сделките само на два от дилърите на компанията. Другите две фирми дистрибутори засега не предоставят данни за дейността си. Второто място в класацията се държи от Рено - 27 продадени камиона.Необходимо е да се отбележи повишеният интерес и към нови, луксозни автобуси, най-вече за нуждите на туризма.При мотоциклетите първото място е за италианската марка Пиаджо с 13 продажби, следвана от Ямаха и Хонда. Най-търсени са мотоциклетите до 250 куб. см, докато от най-мощните - над 1000 куб. см, са продадени само три броя. Това се обяснява и с твърде високите им цени, които често надвишават тези на автомобилите от среден клас.С последните продажби през април общо от началото на годината с нови автомобили са се сдобили 6388 души, което е с 44% повече в сравнение със същия период на 2003-а.Класирането при фирмите вносителки и марките продължава да се води от София Франс Ауто и Пежо с продадени 949 автомобила, или 14.86% пазарен дял. Следват с 12.67% Мото Пфое, предлагащи Форд, Ягуар и Волво; Промобил (Рено и Дачия) - с 11.57%, и Тойота - с 10.49 процента. Добре се продават и марките Опел, Шкода и Ситроен, докато останалите, представени на българския автомобилен пазар, са доста по-назад от челниците.Предпочитанията на купувачите извеждат различни водачи в отделните пазарни сегменти. Така при мини автомобилите първо място заема един от моделите на Шевролет или, както преди години бе известен у нас - Деу Матиз. След като Дженерал мотърс купи корейския автомобилопроизводител, бяха направени промени в дилърската политика на компанията и сега корейските модели се предлагат в България и Турция със знака на Шевролет. При вановете начело са Пежо и Ситроен с над 350 продажби за периода януари-април, а при джиповете безспорни лидери са отдавна познатата ни Лада-Нива и Тойота.В сегмента на луксозните скъпи автомобили най-добре се представя Мерцедес - 127 продадени коли. На второто място е БМВ с 48 продажби, от които 28 са на джипове на германския автомобилостроител. Това е силен старт за новия вносител на баварците - Камор Ауто, и добра основа за заемането на по-сериозни позиции до края на годината.Най-купуваната в България лека кола си остава Шкода Фабия - 336 продадени бройки до края на април. Причината е в съчетанието от относително достъпна за българина цена и качество, гарантирано от собственика на заводите в Млада Болеслав Фолксваген.Дилъри прогнозират, че бумът на продажбите на нови автомобили ще е през юни. Според тях вече е станало традиция по време на Софийския автомобилен салон, който се провежда през този месец, сделките да скачат поне с 20-25 процента. Именно продажбите през юни ще определят до голяма степен и с колко ще се увеличи пазарът на нови автомобили в страната през цялата 2004 година.Предварителните очаквания на вносителите са тогава да бъдат продадени над 2 хиляди коли, като за някои от премиерите на луксозни возила вече има заявки.

Facebook logo
Бъдете с нас и във