Банкеръ Weekly

Пари и пазари

"Градус"-ът на борсата се повиши

"Градус" ке използва парите за развитието на съществуващи и нови бизнес линии, свързани с производството на хранителни продукти.

Първичното публично предлагане на акции, обявено от  производителя на птиче месо "Градус" АД - Стара Загора, завърши успешно. В първото IPO на "БФБ-София" за тази година бяха записани книжа за 81.391 млн. лева. Двата търга се проведоха на 18 и 19 юни, а инвеститорите купиха 45 217 420 броя по единична цена от 1.80 лв. за дял.

IPO-то е успешно, защото бяха записани повече от заложения минимум в проспекта на дружеството - общо 36 111 112 акции, от които 18 055 556 съществуващи и 18 055 556 нови. "Радваме се, че инвеститорите показаха  доверие в "Градус" и стратегическите й планове и пожелаваме на компанията много успехи!  Убедени сме, че примерът й ще бъде последван и от други успешни български компании, които ще набират средства чрез капиталовия пазар, за да инвестират в своя растеж и развитие", каза Иван Такев, изпълнителен директор на "БФБ-София". Публичното предлагане на "Градус" е второто по големина в историята, а това бе постигнато въпреки ниската ликвидност и малките обеми на търгуваните  книжа на борсата. Успехът му се дължи не само на доверието на институционалните инвеститори, но и на интереса на индивидуалните инвеститори.

Без съмнение IPO-то на "Градус" е най-значимото събитие на българския капиталов пазар за годината. Но този стратегически проект е подготвян в продължение на повече от година. Според Иван Такев компанията е добър пример за фирмите от всички сектори за възможностите, които дава фондовата борса за финансиране на дейността. А именно в това е и голямата роля на "БФБ-София" - да създаде прозрачна и предпочитана платформа за осигуряване на средства от капиталовия пазар за растеж и успешно развитие на българските компании.

"Решихме да използваме IPO аукциона на "БФБ-София", защото смятаме, че е най-справедлив за инвеститорите. Със своите правила той прави всички участници в аукциона равнопоставени. Вярваме, че това IPO ще е нова крачка не само в нашето развитие, но и в това на "БФБ-София", отбеляза Ангел Ангелов, изпълнителен директор на "Градус" АД. Компанията е първото дружество, което обяви намеренията си да излезе на борсата с ТВ и с интернет реклама. Този подход привлече и хора, които до този момент не са купували акции.

Акумулираният капитал ще се използва от "Градус" за развитието на съществуващи и нови бизнес линии, свързани с производството на хранителни продукти. Мениджър на емисията бе "Първа финансова брокерска къща". За първи път IPO аукционът на старозагорската фирма се провежда на платформата Xetra на Deutsche Börse.

Facebook logo
Бъдете с нас и във