Банкеръ Daily

Пари и пазари

Google с глоба от Брюксел, защото ограничава конкурентите си

Европейският съюз възнамерява да наложи на компанията Google санкции за още една злоупотреба с нейната доминираща позиция на пазара на търсачки, съобщи в. "Файненшъл таймс", позовавайки се на три източника.

Според публикацията, корпорацията ще бъде санкционирана за ограничаването на достъпа на реклама на потенциални конкуренти. Очаква се през следващата седмица от еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер да даде изявление по темата. Органите на ЕС са загрижени, че Google "изкуствено ограничава избора и задушава иновациите на пазара" в резултат на споразумение за ограничаване на появата на реклами на конкуренти на сайтове на трети страни. 

Разследването на "Файненшъл таймс" се фокусира върху услугата Google AdSense за контекстно рекламиране, създадена през 2003 година. Програмата автоматично поставя съответните текстови и графични реклами на уебсайтовете. Максималният размер на глобата може да достигне 13 млрд. долара, но се очаква той да бъде много по-малък, пише изданието.

През февруари, в интервю за "Файненшъл таймс", Вестагер заяви, че "някои от местните фирми за търсене, които зависят от голяма платформа, вярват, че с тях се отнасят несправедливо".

Миналото лято Европейската комисия наложи глоба от 4,34 млрд. евро за нарушаване на антимонополните закони на ЕС в областта на търсенето в интернет през мобилни устройства. Според ЕК, американската компания Google използва незаконни методи като заплаща на големи производители и мобилни оператори да инсталират предварително на своите устройства приложения за търсене на Google.

Според Европейската комисия, резултатите от търсенето на продукти чрез Google са изкривени в полза на собствената му услуга за пазаруване в Google. В тази връзка в края на юни 2017 г. ЕК наложи глоба на американската компания на стойност 2,42 млрд. евро за злоупотреба с доминиращо положение в търсачките. За да се увеличи броят на клиентите на  Google, рейтингите на конкурентните проекти бяха значително намалени, в резултат на което техните оферти не бяха публикувани на първата страница на търсенето на стоки и услуги. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във