Банкеръ Daily

Пари и пазари

Facebook инвестира милиони долари в създаването на раздел за новини

Facebook предлага милиони долари на няколко големи медии в замяна на правата за показване на съдържанието им в новинарски раздел, който водещата социална интернет медия планира да добави в платформата си, съобщи Wall Street Journal. Представители на Facebook са заявили на мениджърите на новинарски издания, че социалната медия е готова да плаща по до 3 милиона долара годишно за лицензирани цели истории, заглавия и визуализации на статии от новинарски издания.

Компанията планира да пусне новия раздел в платформата си тази есен. Медиите, към които Facebook се е обърнал засега, по непотвърдена официално информация, са ABC News на Walt Disney, The Washington Post, Bloomberg и компанията-майка на Wall Street Journal - Dow Jones. Споразуменията за лицензиране на новини между Facebook и новинарските източници ще продължат за тригодишен срок, посочват още източниците на Wall Street Journal. Все още не е оповестено дали новинарските издания са се съгласили официално да предоставят лицензирано съдържание на Facebook.

Плановете на Facebook идват на фона на нарастваща критика за ролята на компанията в битката на новинарската индустрия. Социалната медия е критикувана, че взима голяма част от приходите от реклама, които преди това са отивали за вестниците и други новинарски издания. Facebook и Google са двете доминиращи сили в дигиталната реклама от години, а сега Amazon бързо разширява собствения си рекламен бизнес, което създава заплаха за по-малките конкуренти. По данни на eMarketer общо Facebook и Alphabet са спечелили през миналата година 60% от всички приходи от дигитална реклама в САЩ.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във