Банкеръ Daily

Пари и пазари

Европейската комисия глоби популярна японска компания за монопол

Европейската комисия глоби японската компанията "Санрио", която стана популярна със своята марка "Хелоу Кити", с 6.2 милиона евро за ограничаване на продажбите на единния европейски пазар.

Комисията започна разследване срещу лицензирането и дистрибуцията на продукти на "Санрио" през 2017 година. Тя установи, че компанията е наложила преки и непреки ограничения, забрани или обезкуражаващи практики на търговци с цел да не продават стоките на "Санрио" в други страни от ЕС извън тази на търговеца, което противоречи на правилата на единния европейски пазар. Комисията предостави на компанията 40% намаление на глобата в замяна на нейното сътрудничество по време на разследването.

Еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер подчерта, че търговците, които продават лицензирани продукти, не могат да бъдат възпрепятствани при продажбата на продукти в различни страни. По думите й решението на ЕК ще позволи на потребителите да могат да се възползват от цялостната възможност да пазаруват в Европа възможно най-изгодно продуктите на тази марка, предаде БТА.

"Санрио" прави дизайна, лицензира, произвежда и продава продукти с котката "Хелоу Кити" и други популярни анимационни герои. Японската компания притежава също и авторските права за "Мистър мен" и "Литъл мис". Продуктите с популярните детски персонажи са най-разнообразни като чаши, чанти, книжарски материали и играчки и всички те са защитени като търговска марка и интелектуална собственост. За да отбележат 45-годишнината на "Хелоу Кити", в японските магазини на "Санрио" и в официалния онлайн магазин на компанията, ще се продават нови стоки с популярния анимационен герой.

През март компанията за спортни стоки Nike също беше глобена заради ограничаване на продажбите на единния европейски пазар с 12.5 милиона евро, а срещу "Юнивърсъл студиос" все още се води разследване по подобни обвинения.

Facebook logo
Бъдете с нас и във