Банкеръ Daily

Пари и пазари

Carlsberg и ФК "Ливърпул" - 25-годишно партньорство

Специални насаждения от червен хмел бяха посадени в земя от легендарния стадион "Анфийлд" и ги "потопиха" в атмосферата на записи от мачове на "Ливърпул" през последните 25 години.

Carlsberg произведе лимитирана серия бира, за да отпразнува 25-годишнината от партньорството си с ФК "Ливърпул". До създаването на юбилейното пиво се стигна след уникално проучване и използване на специална технология, която пресъздава атмосферата около феновете на "Ливърпул" вече четвърт век. Учени в лабораторията на Carlsberg в Копенхаген култивираха специални насаждения от червен хмел, след като ги посадиха в земя от легендарния стадион "Анфийлд" и ги потопиха в атмосферата на записи от мачове на "Ливърпул" през последните 25 години, на фона на звука от скандиращи фенове. 

Уникалният процес на култивиране е станал  възможен, благодарение на инсталирането на силна озвучителна система и 360-градусов видео екран в оранжерията на пивоварната в Копенхаген, където се показвали мачове на "Мърсисайдци" от последните три десетилетия. По този начин Carlsberg и "Ливърпул" очакват верните фенове да успеят да вкусят и победите, и загубите в 25-годишната история на легендарния клуб.

"Проучвания показват, че хмелът расте по-добре, когато е подложен на звукови вибрации, които водят до засилена фотосинтеза и натрупване на по-голяма биомаса. Решихме да използваме тази технология, за да създадем вероятно най-добрата бира в света и да почетем 25-годишната история на Carlsberg и футболен клуб "Ливърпул", каза Пай Росагер Педас, старши научен сътрудник в изследователската лаборатория на Carlsberg.

"Тази концепция е уникална, тъй като тя се гради на революционната идея, че хмелът може да бъде повлиян от гледките и звука на мачове, изиграни през последните 25 години. Полагаме огромни грижи за терена на стадиона "Анфийлд", надяваме се хмелът да усвои и невероятната енергия на последователите ни", сподели Дейвид Робъртс, мениджър на тренировъчните терени на "Ливърпул".

В допълнение към видеото и звука, култивационният процес включва и посещения от мениджъра на "червените" Юрген Клоп и легендите на футболния клуб Роби Фаулър и Стийв Макманамън. "Като играчи винаги сме били повлияни от скандиранията на феновете на "Анфийлд" и затова вярваме, че те могат да въздействат и на хмела. Смаян съм от невероятните усилия, които учените вложиха в този продукт и изгарям от търпение да го опитам", каза Фаулър.

Реколтата от червен хмел се прибира, след като 6 месеца насажденията са били потопени в атмосферата на стотици футболни мачове, за да бъде създадена специалната Carlsberg Liverpool FC бира. Тя ще бъде дегустирана 28 октомври 2017 г. в специални пъбове и на стадиона "Анфийлд" по време на мача от Висшата лига между "Ливърпул" и "Хъдърсфийлд таун".

"През годините изследователската лаборатория на Carlsberg достигна до много новаторски резултати и предизвика революция в модерното пивоварство, но никога досега не сме създавали бира от хмел, отгледан сред звука и кадрите от футболни мачове. Надяваме се това съвместно създадено пиво да се хареса както на отбора, така и на феновете. Искахме да подарим нещо много специално на феновете на "Ливърпул" и да създадем бира, достойна за футболния клуб", сподели Пай Росагер Педас.

"Взаимоотношенията на Carlsberg с футболния клуб "Ливърпул" е едно от най-дългите партньорства в спорта. Имаме повече от 25-годишна невероятни история с Carlsberg и сме изключително горди с нашето партньорство. Създаването на бира, която е отгледана под звуците на скандиращи фенове и в земята на "Анфийлд" е уникално и показателно за модерното мислене, което поддържа живо нашето дългогодишно партньорство", каза Били Хоган, управляващ директор и главен търговски директор на ФК "Ливърпул".

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва разнообразие от първокласни бири - националните Шуменско и Пиринско, международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen, златистия испански лагер с цитрусови нотки San Migel Fresca, италианската Angelo Poretti  с няколко вида хмел и  американската Brooklyn Lager с изявен малцов характер. "Карлсберг България" предлага на нашия пазар и сайдера Somersby в пет разновидности - ябълка, круша, къпина, боровинка и нар.

"Карлбсерг Груп" е една от водещите пивоварни компании по света, с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки. Марките Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред най-големите бирени марки на Европа. Над 42 000 човека работят в компанията, а продуктите й се продават на 150 пазара по света. През 2016 година "Карлсберг Груп" продаде 117 милиона хектолитра бира, което се равнява на 35 милиарда бирени бутилки.

ФК "Ливърпул" (Liverpool Football Club) е футболен клуб от едноименния английски град, който играе мачовете си на стадион "Анфийлд", който се намира на около 5 км от центъра на града. Отборът се състезава в Английската висша лига и по броя на титлите си е вторият най-успешен отбор в историята на английския футбол. Клубът е печелил 18 пъти най-високото ниво в английското футболно първенство, седем пъти Купата на ФА, осем пъти Купата на лигата, пет пъти Шампионска лига и три пъти Лига Европа. Ливърпул е член на групата Г-14, съставена от водещите европейски футболни клубове.

"Анфийлд" (Anfield ) е футболен стадион, разположен в Ливърпул, с капацитет за 54 074 зрители. Стадионът е издигнат през 1884 г. и първоначално е дом на футболния клуб "Евертън" (Everton F.C.) до тяхното преместване през 1892 година. Оттогава теренът се стопанисва от отбора на "Ливърпул". Традиционните цветове на "Мърсисайдци" са червен и бял, като от средата на 60-те за домакински екип се налага изцяло червеният. Размерите на игрището са 101 на 68 м, което е спазено с изискванията на футболната асоциация. Самият терен е заобиколен от четирите големи трибуни - "Анфийлд Роуд" (Anfield Road), "Сенчънари Стенд" (Centenary Stand), "Спайън Коп" (Spion Kop) и "Мейн Стенд" (Main Stand), като всяка от тях е покрита. Влизането в самата сграда се извършва с помощта на смарт карти, вместо остарялата въртележка. Тази система влиза в употреба през 2005 година. Трибуната "Сенчънари Стенд" побира 11 762 места, за разлика от "Спайън Коп", която може да събере общо 30 000 зрители, въпреки слагането на покрив през 1928 година.

Интересно на стадиона "Анфийлд" е табелката с надпис "ТОВА Е АНФИЙЛД", която е закачена над стълбите, слизащи към съблекалните на играчите. Има традиция, при излизането си всеки футболист да докосва надписа, защото той носи късмет.

Facebook logo
Бъдете с нас и във