Банкеръ Daily

Пари и пазари

BMW представи амбициозен план за продажба на електромобили

Новите хибридни автомобили на BMW от 2020 година автоматично ще изключват своите двигатели с вътрешно горене в силно замърсените градски райони и ще преминават към екологично чист електрически режим на шофиране като начин за намаляване на вредните емисии от автомобила. Германският автомобилен концерн планира да засилва продажбите на електрически и хибридни превозни средства с 30% всяка година до 2025 г.

Автомобилният гигант е продал 142 000 електрически и модели с допълнителни екстри през предходната година, което е ръст от 38%. През тази година обаче търсенето се забавя, нараствайки едва с 2%. Усилията на BMW, за подобряване на въздействието върху околната среда на хибридните автомобили с функции за превключване на двигателите, са част от разрастващата се тенденция сред автомобилната индустрия да продава екологични електрически превозни средства. За миналата година, този тип автомобили заемаха едва 1.5% от общите продажби на превозни средства в световен мащаб.

Хората все още избягват купуването на изцяло електрически автомобили, поради липсата на станции за зареждане, ограниченият работен обхват и по-дългото време за презареждане. Градовете в световен мащаб увеличават инвестициите си в електрическата инфраструктура, за да имат повече станции за зареждане на електрически превозни средства. Наскоро автомобилният производител Opel трябваше да кандидатства за държавна помощ за изграждането на 1300 станции за зареждане.

Хибридните превозни средства имат възможност да презареждат своята електрическа батерия, докато работят в режим на стандартен двигател. Тази функция облекчава безпокойството на клиентите от ограничения работен обхват, а в градове като Ротердам в Холандия тази опция вече се е доказала като ефективен начин за намаляване на замърсяването на околната среда.

Facebook logo
Бъдете с нас и във