Банкеръ Daily

Пари и пазари

Apple е начело на класацията на Forbes на най-скъпите марки

Американската компания Apple за девети пореден път оглави класацията на Forbes на най-скъпите марки. Според публикацията, стойността на бранда се оценява на 205.5 млрд. долара, което е с 12% по-високо от миналата година.

Освен Apple, сред петте най-големи компании са Google със стойност от 167.7 млрд. долара, Microsoft – 125.3 млрд., Amazon - 97 млрд. и Facebook, чиято стойност на марката е паднала с 6% и възлиза на 88.9 млрд. евро. Броят на активните потребители на социалната мрежа през тази година е достигнал 2.4 милиарда, поради скандалите около защитата на личните данни, политиките за поверителност и фалшивите новини, съобщава Forbes.

Най-скъпата марка извън ИТ пазара е Coca-Cola, която със своята стойност от 59.2 млрд. долара, заема шеста позиция в общото класиране. В класацията има 56 американски корпорации, 11 немски марки, 7 френски и 6 японски.

Facebook logo
Бъдете с нас и във