Банкеръ Daily

Пари и пазари

Amazon инвестира в британската онлайн услуга за доставки Deliveroo

Amazon инвестира в британската компания за доставка на хранителни продукти Deliveroo, като се изправя срещу Uber Eats и други по-малки доставчици в ескалираща битка за доставка на храна за вкъщи, съобщава Ройтерс.

Новината, че най-големият онлайн търговец на дребно в света е взел дял в една от най-бързо развиващите се технологични компании в Европа, удари акциите на съперниците Just Eat, Takeaway.com и Delivery Hero.

Основател и изпълнителен директор на Deliveroo Уил Шу каза, че инвестицията ще даде възможност на групата да разшири обхвата си, да развие технологиите си и да се стреми към иновации, като стартирането на собствени кухни, които могат да бъдат наети от ресторантите, за да се задоволи търсенето.

От Deliveroo съобщават, че Amazon е водещият инвеститор в компанията, който донесе 575 милиона долара. Така общите инвестиции за компанията Deliveroo до момента са в размер на 1,53 млрд. долара. Нейните настоящи инвеститори са T. Rowe Price, Fidelity Management and Research Co и Greenoaks.

“Amazon е вдъхновение лично за мен, а и за компанията и очакваме с нетърпение да работим с такава организация”, каза Шу. Базирана в Лондон, Deliveroo използва 60 000 велосипедисти, облечени в черни и сини якета, за да достави храна от над 80 000 ресторанта и заведения за хранене в 14 държави, включително Франция, Германия, Хонг Конг, Сингапур и Кувейт. Във Великобритания компанията е конкурент на Uber Eats и онлайн платформата Just Eat.

„Впечатлени сме от подхода на Deliveroo и тяхната всеотдайност да предоставят на клиентите си все по-голям избор от великолепни ресторанти, както и удобни възможности за доставка“, казва Дъг Гур, мениджър на Amazon UK Country. "Уил и екипът му са изградили иновативна технология и услуга и ние сме развълнувани да видим какво предстои."

Навлизането на Amazon в бизнеса предизвика тревоги на по-малките конкуренти в сектора, като например Just Eat, чиито акции паднаха с 10% в началото на търговията, в резултат на страховете, че компанията ще бъде премазана в битката между двата онлайн гиганта с глобални амбиции и дълбоки джобове. Just Eat имаше пазарна капитализация от 4,6 млрд. паунда (5,9 млрд. Долара) преди спада на акциите днес.

Понастоящем Amazon продава храна във Великобритания чрез услугите Amazon Fresh, Amazon Pantry и Amazon Prime Now и се занимава с търговия на едро с партньора Morrisons. Но според пазарните изследователи Kantar Worldpanel, пазарният му дял в Обединеното кралство е все още по-малко от 1%.

Преди време компанията прави опит за бизнес на Острова, който обаче се провали.

Facebook logo
Бъдете с нас и във