Банкеръ Daily

Пари и пазари

1.4 трилиона долара са генерирали най-големите компании за потребителски стоки

Близо 6% повече приходи от продажби през 2018 г. на стойност 1.4 трилиона долара са генерирали най-големите компании за потребителски стоки в света спрямо предходната година. Компаниите са повишили своята рентабилност със средна възвръщаемост от 18.2%, показва анализ на консултантската компания OC & C.

"Рентабилността достигна най-високото си ниво досега", отбеляза съавтора на изследването Кристоф Трайбер. В класацията челна позиция заема Nestlé с приходи от 93.4 млрд. долара, следвана от Procter & Gamble със 66.3 млрд. долара и PepsiCo, която има приходи от 64.7 млрд. долара. Броят на китайските и японските корпорации сред водещите големи компании за потребителски стоки нараства като те генерират 15 на сто от общите приходи на Топ 50 в класацията.

Изследването на експертите от OC & C се основава на ключови данни на издаващите финансовите си резултати компании в сегмента "Бързооборотни потребителски стоки". Трайбер отбелязва, че ръстът на обемите на продадените стоки се дължи основно на факта, че след няколко години на мегасливания и придобивания, инвестициите в бързоразвиващите се сектори са се изплатили. Друг фактор, който той посочва е и че все по-често големите компании купуват по-малки или стартиращи компании.

Анализът отбелязва отличната икономическа ефективност на компаниите. Петдесетте най-добри компании са намалили оперативните си разходи през 2018 г. спрямо 2017 година с 0.2%. Спестяването може и да забави растежа, ако се пренебрегне маркетингът, е заключението на OC & C.

Facebook logo
Бъдете с нас и във