Банкеръ Weekly

Общество и политика

ЗАСТРАХОВКАТА Y2K - СКЪП ЛЕК ЗА ПРОБЛЕМА НА НОВОТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ

Ще успеят ли компаниите успешно да инсталират в компютрите си приемствени приложни програми преди настъпването на 31 декември 1999 година? Обикновено когато на Запад възникне някакъв проблем, свързан с евентуален риск, на сцената излизат застрахователните дружества. Дали обаче застрахователите са готови да поемат предизвикателството? Отговорът е положителен. И докато нашите компании чакат да получат разрешение за упражняване на застрахователна дейност, западните вече предлагат осигуряване срещу проблема на новото хилядолетие - Y2K. Става въпрос за застраховка против временно прекъсване на работата и финансова протекция със застраховката Гражданска отговорност за 2000 година.


Разбира се, гигантите в застраховането като Amerikan International Group, Aon Risk Services и други осигуряват срещу проблема Y2K, но при неимоверно висока цена. AIG например покриват рискове и до 100 млн. щ. долара, ако клиентите си платят 65 и 80% от общото покритие. Ето защо основателно възниква и въпросът струва ли се да се застраховаш при тази цена, вместо да вложиш парите си в преструктурирането на информационните си програми? Да не говорим, че съществуват и твърде много вратички при осигуряването на такива рискове за избягване на плащанията.


Всъщност, ако към застрахователите не бъдат предявени искове, те ще връщат около 90% от застрахователната вноска, т.е. компаниите ще трябва да платят по десетина милиона долара за евентуална застрахователна защита в размер на 100 млн. щ. долара. Това обаче не е всичко - за да сключат договор със застрахователя, западните фирми са длъжни да минат през техническа, мениджърска и юридическа ревизия. Задължението ще им струва нови 50 млн. щ. долара, дори и да не се стигне до сключването на договор.


В крайна сметка е ясно, е едва ли ще се намерят твърде много клиенти за тази луксозна услуга. Естествено това нас малко ни засяга, защото нито има кой да ни предложи такава застраховка, нито кой да я плати.

Facebook logo
Бъдете с нас и във