Банкеръ Daily

Общество и политика

В София стартира кампания за намаляване на хранителните отпадъци

Близо 20% от отпадъците ни са хранителни. На годишна база за миналата година това са малко над 600 000 т хранителни отпадъци. Това, което искаме да кажем на децата чрез тази инициатива, е, че храната е много важен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно. Апелираме да си изяждат всичко, да помагат в планиране на пазаруването и да дават идеи за приготвяне на храна от наличното вкъщи. Напомняме на децата и техните родители, че ако все пак се налага да се изхвърля храна, то тя трябва да се изхвърля отделно от опаковките – за да може, попаднали в завода за третиране на отпадъците, опаковките да бъдат последващо сепарирани и рециклирани. Това подчерта зам.-кметът по околна среда в Столична община Йоана Христова.

Повод за изказването е,че днес Столичната община стартира кампания за намаляване на хранителните отпадъци. Кампанията е насочена към по-малките деца и ще обхване 30 общински детски градини. Целта е чрез нея да се повиши вниманието на децата върху факта, че храната е ценен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно – както при пазаруване и консумация, така и при евентуално изхвърляне на хранителни отпадъци. Официалният старт на кампанията беше даден в 26 ДГ „Калина“ в "Младост 1".

За максимална достъпност на посланията до малчуганите лице на кампанията е супергероят – морковът Мори, който лично ще се срещне и поговори с тях. В рамките на инициативата, за 4 месеца – до м. май 2019 г., суперморковът Мори ще посети 30 столични общински детски градини и ще се срещне с над 1000 деца.

Facebook logo
Бъдете с нас и във