Банкеръ Daily

Общество и политика

Стартира кампания срещу тормоза в училищата

Известни личности, психолози, учители, деца и техните родители ще се включат в международна информационна кампания срещу тормоза в училищата. Инициативата е на детския телевизионен канал Cartoon Network. Тя стартира на 27 септември с творческо състезание „Клуб приятелство: Имаш силата – бъди приятел“.

„Клуб приятелство“ се провежда и в други страни в Европа, включително Румъния, Полша, Унгария, Русия, Белгия, Холандия и Люксембург. Акцията има за цел да помогне на децата и тийнейджърите да се научат да общуват помежду си без агресия, да бъдат добри едни с други, което ще ги направи и много по-успешни личности и хора. Важно послание за учениците е да разпознават насилието и да реагират правилно на него. От Cartoon Network са изработили за тази кампания 3 нови анимационни видеоклипа, посветени на проблемите, свързани с тормоза. Те ще бъдат излъчвани по телевизионния канал и ще бъдат публикувани на уебсайта на кампанията budipriatel.cartoonnetwork.bg.

"Тази година ние продължаваме да се ангажираме и да се борим срещу тормоза, като предлагаме платформата на Cartoon Network“, обясни  Малгозия Чапман, вицепрезидент „Бранд и съдържание“ в  Търнър за Централна и Източна Европа. Тя допълни, че ги радва, че в България освен работата с  партньорите посланието за борба с тормоза ще разпространяват и известни личности, което ще помогне то да стигне до повече хора. „С „Клуб приятелство“ се ангажираме да насърчаваме феновете на нашите програми да научат как да бъдат добри приятели, а не насилници", завършва Чапман.

Цел на кампанията е да помогне и на жертвите на насилие, и на насилниците, които също имат нужда от приятел и разбиране, защото често самите те първо са били обект на тормоз. Така на децата ще бъде подсказано как могат да бъдат истински приятели и добре настроени към другите. 

Като ключов елемент на кампанията, за един месец всички училища в страната ще се превърнат в творчески работилници, в които цели класове ще могат да създават свой дизайн за значки за приятелството. С тях те ще участват в конкурс, а най-добрата идея ще бъде реализирана и децата ще могат да видят своите значки реализирани.

За да се случи това, учителите трябва да отделят време със своите класове с деца от 6 до 18-годишна възраст, в които заедно като група да изработят идеята. Експерти от Асоциация „Родители“ ще помогнат с насоки на преподавателите, които искат да дадат възможност на своите възпитаници да участват в надпреварата. Съвместната работа на учениците е добър начин за развиване на усет за другия,  толерантност и колективен дух. Конкурсът започва на 27 септември, а проекти могат да бъдат подавани от учителите до 22 октомври на сайта на кампанията. Ще бъдат отличени три класа – един победител, един на второ място и един на трето.

На 25 октомври жури ще избере най-якото предложение. Класът, който е неин създател, ще получи истински значки със своя дизайн и персонални брандирани подаръци с героите на Cartoon Network. Също така ще  участва в „Работилница за откриватели“ с  Географ БГ, които по привлекателен за децата начин ги повеждат в света на науката. Класовете на второ и трето място също ще получат подаръци с персонажите от любимите си анимационни филмчета.

За съжаление, страната ни е на едно от челните места, които страдат от проблема, с който кампанията се бори. Според международното изследване "Поведение и здраве при деца в училищна възраст“ българските деца са сред първите 10 държави по индикатора „училищен тормоз“. У нас изследването е било извършено сред 4796 ученици в 163 училища в периода 2013 – 2014 година. Оказва се, че тормозът в училищата ни е сериозен проблем, на който трябва прогресивно да се търсят решения.

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във