Банкеръ Weekly

Общество и политика

СИЛОВОТО ЗАСТРАХОВАНЕ СИ ОТИВА, НО РЕКЛАМИТЕ МУ СИ СТОЯТ

Стикерите на множество застрахователни компании, които вече преминаха във финансовата история, все още красят стъклата на автомобилите, входовете на търговските обекти, рекламните панели. Практиката застрахователните дружества да поставят всевъзможни индикации с логото на фирмата си въведоха т.нар. силови застрахователи. Предназначението на тази символика не бе толкова рекламно, нито преследваше какъвто и да е друг пряк пазарен ефект. Целта им бе по-скоро да предупредят чия е тази територия.


С приемането на новия Закон за застраховането законотворците се обявиха срещу силовите застрахователи и срещу лепенето на фирмени стикери, които се смятаха като техен приоритет. Нещо повече - наличието им върху застраховано имущество вече се смята за закононарушение и подлежи на наказание.


Естествено, във времето, когато се преструктурира застрахователният пазар, отстраняването на стикерите и рекламните пана на несъществуващи компании едва ли е най-важният въпрос. Но все пак тяхното присъствие е факт и поражда куп въпроси - освен всичко друго не е ли това и нелоялна конкуренция? Не се ли нарушават по някакъв начин правата на застрахованите и на кредиторите, като продължава рекламата на компании, които прекратяват дейността си? И в крайна сметка - от чий джоб се плаща тази реклама?

Facebook logo
Бъдете с нас и във