Банкеръ Weekly

Общество и политика

С ВИНЕТНА ТАКСА ЗА СЕЛО ДРАГОДАНОВО

Политик и държавник в България без публика не играе, писа БАНКЕРЪ в броя си от 20 март тази години. Поводът тогава беше безумното решение на столичните общинари да кърпят градските улици и булеварди през делничните дни, и то само в работно време. В нормалните страни пътищата се ремонтират през нощта или през почивните дни, но у нас и през деня си е мрак. Прилагайки софийския кметски модел за публичност, и кабинетът реши да ремонтира пътищата до морето баш в разгара на летния сезон. И други години курортистите са страдали от държавническите безумия, но такова чудо досега май не е имало - колони се точат като китайски змейове, скоростта на моменти достига до 4 км в час, а дупките са да ти падне предният мост... На въпроса ни кой избра точно август да оправя шосетата, водещи към морето, от изпълнителна агенция Пътища отговориха по факса кратко и особено ясно: Приоритетите при ремонта и поддръжката винаги са били обосновани от постъпващите данни, отчитащи влошеността на технико-експлоатационното състояние на участъците от републиканската пътна мрежа, както и натовареността им и значението им в социален и икономически план. От агенцията обясниха още, че ремонтите не могат да се правят при лоши атмосферни условия (дъжд, сняг и т.н.) и че основният фактор за всички дейности е наличието на финансови средства. Първото е абсолютно вярно и никой не очаква дупки да се кърпят зимата. Колкото до втория аргумент, и той е логичен, само че бюджетът на агенцията за 2004-а бе детайлно разписан още в края на миналата година. Пак тогава стана известно не само външното финансиране, на което може да разчита, но и сроковете и размерите на всеки отделен транш. Чисто по чиновнически бе отговорено и на въпроса кой е виновен за липсата на пътни знаци, които да водят шофьорите по заобиколния маршрут. Оказва се, че това било ангажимент на строителните фирми. А тях кой ги контролира? По информация от КАТ по пътя от Сливен до Бургас заради кърпене на настилката е затворена отсечката от разклона за с. Драгоданово до Петолъчката. Движението е пренасочено през селата Драгоданово и Зимница. Товарните автомобили пък трябвало да се движат по маршрут през Ямбол и Средец. В ремонт е и пътят от Айтос за Бургас. Колите минават през селата Пирне, Каранов и Камено. Дупки се пълнят и по автомагистрала Хемус в платното към София от разклона за Правец до Ботевград. По пътя Слънчев бряг - Бургас товарните автомобили се отбиват през Каблешково - с.Тънково. Товарните автомобили с тегло над 15 тона не се пускат и по маршрутите София-Русе и Хасково-Кърджали. В София се ремонтират едва два булеварда и две улици - бул. Владимир Вазов и Брюксел и улиците Александър Екзарх и Летоструй. Но като се върнат почиващите столичани, работата, без съмнение, ще започне с пълна пара. Независимо от всичко на шофьорите у нас пак ще им изпадат бъбреците. Така идва последният въпрос какво всъщност се ремонтира и с какви очи от догодина държавата ще ни взима т.нар. винетна такса?

Facebook logo
Бъдете с нас и във