Банкеръ Weekly

Общество и политика

С 23.8 МЛН. ДОЛАРА ЕБВР СЪЗДАВА КОМФОРТ ЗА ПЪТНИЦИТЕ НА БДЖ

От 1 юли 1998 г. пътуващите с експресен влак N206 Плевен-София-Пловдив за първи път ще се почувстват като събратята си на запад от Виена. Невижданият досега в Източна Европа разкош на колела ще се търкаля по грохналите ни жп линии (може би за да олицетворява поговорката на свинче - звънче) благодарение на напредналата реализация на проект ELP 16 от оздравителната програма на БДЖ, финансиран с 23.8 млн. щ. долара от ЕБВР.


Проектът се осъществява от най-голямата компания за жп промишленост в Европа - създадения неотдавна консорциум ADtranz. Той обединява огромните жп производствени мощности на АВВ (Asea Brown Bovery) и Daimler Benz Transportation.


Реализацията на проекта преминава през три етапа:


Първият, който вече приключи, включваше доставка и монтаж на ново английско оборудване във вагоностроителния завод в Дряново. Паралелно с това 50 наши специалисти преминаха обучение в чужбина.


През втория етап, който започна преди няколко месеца, ще бъдат рециклирани 50 пътнически вагона. Първите пет от тях вече са готови - те бяха обновени в завода на ADtranz в гр. Дунакеси, Унгария. Останалите 45 вагона ще се рециклират у нас. Съгласно заложените в проекта срокове до средата на следващата година всичките ни експресни влакове ще са с нови вагони.


Третият етап предвижда рециклиране на още 50 вагона. В проекта ELP 16 за него е предвидено финансиране само за доставка на колооси и батерии. Останалите средства трябва да осигури БДЖ от собствени приходи.


За да направи лукса наистина на световно ниво, БДЖ вече завършва и преговорите с HEWLETT PACKARD за изграждане на информационна система за пътническите превози на компанията. Проектът е част от оздравителната програма на железниците, финансиран с 9.3 млн. щ. долара от Световната банка.

Facebook logo
Бъдете с нас и във