Банкеръ Weekly

Общество и политика

ПИСЪКЪТ НА ЖЕРТВИТЕ

Абсурдната и извратена логика на тероризма скъси не само разстоянието между Съединените щати и Русия, но направи света прекалено малък пред заплахата на тероризма. 11 септември 2001 г. и 23 октомври 2002 г. направиха от Ню Йорк и Москва квартали на един и същ град, из който броди... призракът на тероризма. Този път въпросът Кой е терорист? има отговор. Призракът доби една физиономия, независимо дали тя е с чертите на саудитеца Осама бин Ладен или на чеченеца Мусаф Бараев. Обратната страна на глобализирания свят поднесе още една от своите неприятни изненади. Последната серия от мръсната игра без правила - тероризмът, вкара Ню Йорк в Москва, премина през остров Бали и край бреговете на Йемен, зашлеви злобно Филипините и по пътя цинично може да хвърли един поглед към взривените витрини на малки магазини, например в София. Въпросът, който светът си задава от 11 септември и не може да намери убедителен отговор, e не само Kой е терористът?. Този въпрос има много отговори. Сега, след ужаса на московската трагедия, въпросът с един отговор е Кой е жертвата?. В Ню Йорк тероризмът посегна на финансовите символи и уби невинни жертви, на остров Бали направи от туристическия рай ужасен ад за нищо неподозиращи хора, край бреговете на Йемен засегна пътя на петрола и отново уби невинни. А в Москва той ефектно продължи абсурда и настани живите си мини в най-обикновен... Дом на културата. Тероризмът безогледно атакува модерния свят и посегна навсякъде в живота - в политиката, в икономиката, в културата. Абсурдът е някой да е допускал, че тероризмът ще изиграе ужасната си пиеска на сцената на един нормален музикален театър. Така както бе абсурдно преди 11 септември някой да се сети, че трябва вместо от ракети да се пази от пътнически самолети.

Facebook logo
Бъдете с нас и във