Банкеръ Daily

Общество и политика

Облекчават административното обслужване на хората с увреждания

Допълнително ще бъде облекчено административното обслужване на потребителите на услуги на Агенцията за социално подпомагане, която е ангажирана с хората с увреждания. Това съобщи социалният министър Бисер Петков на брифинг след заседанието на Министерски съвет. 

"След предприетите вече действия за отпадане на представянето на документи на хартиен носител, които могат да бъдат набавени от други администрации, анализът показва, че за заявяване и ползване на услуги от хора с увреждания, свързани с изплащане на интеграционни добавки, се изисква представяне на копие от експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК. Служителите на агенцията вече ще правят служебни справки за ТЕЛК, гражданска застраховка и за подоходен критерий", каза Петков.

Министърът обясни, че на заседание във вторник по инициатива и под ръководството на вицепремиера Томислав Дончев с участието на министъра на финансите Владислав Горанов са взети съответните мерки. А именно -  със съдействието на Държавната агенция "Електронно управление" и на Националната експертна лекарска комисия, да бъде осигурен достъп до регистъра на НЕЛК, където са регистрирани всички решения на ТЕЛК, издадени след 2014 г., до средата за междурегистров обмен RegiX, като това трябва да стане в рамките на един месец. Това ще позволи достъп на Агенцията за социално подпомагане и на други администрации, които се нуждаят от удостоверяване на това дали даден човек има издадено валидно решение на ТЕЛК, да получават информацията по служебен път.

Друго административно облекчение е, че Агенцията за социално подпомагане ще разпореди на териториалните си структури да не се изисква при кандидатстване за винетен стикер копие от валидна застраховка "Гражданска отговорност", като справките ще се правят в публичния регистър на Комисията за финансов надзор.

Facebook logo
Бъдете с нас и във