Банкеръ Weekly

Общество и политика

МИЛИОНЕРИ НА ПЛЕШИВОТО ТЕМЕ


Борбата срещу оплешивяването се води на много фронтове.
Разрастващата се армия от оплешивяващи мъже наложи модата на бръснатите
глави, постоянното носене на бейзболни шапки, масовото поглъщане
на обнадеждаващи лекарства за окосмяване като Rogaine или Propecia,
присаждане на коса, налагане на тупета или перуки от естествена
коса.


Въпреки всички тези нови методи все още не е загубил
своята актуалност най-старият - декоративното сресване. Преди
двадесет години 50% от олисяващите мъже се мъчеха да прикрият
козметичния дефект с най-причудливи форми на останалата част от
косата си - казва Сал Секала, бръснар от салона в Чикагската
опера. - Сега те са по-малко от 1 процент.


Причината не е в това, че този метод за самоизмама
не печели уважението на околните. Самият акт на сресване на косата
от местата, където е повече, върху оголващите се полета е доказателство
за самоувереност: никакви лекарства, никакви перуки, никакви изкуствени
методи - само олисяващият човек и неговият гребен.


Днес най-известните мъже на Америка с гордост говорят
за своята плешивост. Лу Хенсън, треньорът на университетския баскетболен
отбор на Ню Мексико, е известен из цяла Америка със своя стил,
наречен Лу-Ду. Той го е патентовал и от това смъква
всяка година добри суми. Моят съвет към мъжете, които леко
оплешивяват, е следният: мийте си косата и след това е подсушавайте
със сешуар. После използвайте гребен с меки зъбци и започвайте
да разресвате косата в желаната от вас посока. След като оформите
прическата, я запазете, като я напръскате със спрей - обяснява
Хенстън.


Знаете ли колко струват тези четири изречения? Всъщност
5.4 милиона. Те са записани в патентното свидетелство на Лу Хенсън
и му носят милиони долари.


Макар борбата с плешивината да му е хоби в свободното
време, Лу Хенсън е на път да го превърне в основен бизнес. В момента
той подготвя енциклопедия на плешивите, която е откупена от Random
House за сумата от 2.3 млн. щ. долара. В шоуто на Джей Лено баскетболният
треньор се появи едва след като му бе обещан хонорар от 45 000
щ. долара, и то само за да разкаже накратко историята на борбата
с плешивостта с конвенционални средства.


Но не само сресването носи печалби. Директорът на
Манчестър Юнайтед - Боби Чарлтън, е може би първото
известно голо теме в световния футбол и то отдавна се е превърнало
в запазена марка на Чарлтън. Само от рекламни договори за последните
години легендарният футболист е припечелил 7.4 млн. лири стерлинги.


Не може да не се спомене и рамото, което даде Фабиан
Бартез на мъжете без коса след Световното първенство по футбол
във Франция. Той се превърна в национален герой, а целувката върху
лъсналия му скалп стана задължителен ритуал за успех преди всеки
мач. Дори президентът Ширак не издържа на изкушението и на приема
в Елисейския дворец след спечелването на Световната купа целуна
темето на Бартез. Сега настъпи часът на бизнеса. McDonald's сключи
с френския национален вратар договор за реклама на един от своите
хамбургери: лъщящата пътечка върху темето на Бартез удивително
прилича на закръглената повърхност на вкусния сандвич. Цената
на тази търсена прилика е прилична - 4.5 млн. щ. долара.


Така плешивостта вече е на път да се превърне в един
от белезите на мъжкия успех. Времето на хипитата отмина, сега
идва времето на голите глави. Но малцина знаят, че модата на декоративното
сресване над ухото достига кулминацията си точно в разгара на
хипарското движение - през 1968 година. Това стана благодарение
на филма на Мел Брук Продуцентите. В него Зироу Мостъл
играе продуцент от Бродуей, чиято коса още в началните кадри на
филма се набива в очите на зрителя: кичур коса сресан изпод едното
ухо и падащ върху скалпа му като обелка на банан. Но след като
той започва да трупа солидни пари, прическата му също става все
по-секси и привлекателна. Сресването на косата е елемент
от характера - казва Мел Брукс. Зироу имаше много коса, но бедата
бе, че тя се намираше зад ушите му. Всеки ден гримьорът губеше
цял час, докато оформи прическата му за снимки. Очевидно
всички тези усилия не са отишни напразно. Зироу Мостъл бе номиниран
за Оскар, филмът го направи милионер, а прическата
му стана толкова популярна, че рекламните агенти се надпреварваха
да го търсят за своите клипове.


Джим Кели е още един от милионерите на плешивото
теме. Бившият полузащитник на Buffalo Bills започна да олисява
видимо през 1994 г. и бе принуден да започне да сресва косата
си назад. Последваха го феновете му и това не остана незабелязано
за бизнеса. Фирмата Pharmacia amp; Upjohn Inc., която произвежда
лекарството против плешивост Rogaine, предложи на Кели да стане
тяхно рекламно лице и говорител за скромната сума
от... 10 млн. щ. долара.


Сам Доналдсън от ABC News също е един от популярните
плешивци в Америка. Напоследък при всяко негово появяване зрителите
забелязват, че олисяващото му теме отстъпва значителни територии
пред агресивно настъпващото окосмяване. Появиха се и спекулации,
че Доналдсън е започнал да се сресва със замах изпод едното си
ухо. После Вашингтон таймс пусна слуха, че новото
лице на популярния водещ се дължи на близките му финансови отношения
с Merck amp; C0. - компанията, която произвежда лекарството срещу
оплешивяване Propecia. Цената на това близко сътрудничество остава
в тайна, но злите езици говорят за доста солидна сума.

Facebook logo
Бъдете с нас и във