Банкеръ Weekly

Общество и политика

DEUTSCHE POST AG - КАНДИДАТ ЗА 22.5% OT DHL

Германската пощенска компания възнамерява да закупи 22.5-процентен дял от DHL International, съобщиха в края на миналата седмица от компанията за куриерски услуги. Двете страни по сделката вече подписаха предварително споразумение за продажбата на акциите, но за да бъде сключен същинският договор, се изчаква одобрение от Европейската комисия за конкуренция. Луфтханза Карго бе посредник при преговорите за продажбата на дял от международната куриерска компания, които започнаха още през лятото на миналата година.


Предстоящата продажба на акции от DHL е продиктувана от острата нужда от средства и стратегически инвеститори, за да се посрещне огромният растеж с над 16% на компанията през последните пет години.


През 1997 г. DHL инвестира 240 млн. щ. долара за развитието на своята ифраструктура и технологии, като само за Европа плановете включват създаването на 30 нови центъра. За 365 дни на миналата година DHL е доставила над 140 млн. пратки до 227 страни, което я превръща в безспорен лидер в един от най-динамично развиващите се сектори на икономиката, какъвто е пазарът на международните експресни услуги. Със своите 200 самолета, 9 от които закупени през миналата година DHL, може да се конкурира дори с шестте най-големи авиокомпании в света.


Бракът на DHL с Deutsche Post AG не е случаен. Немската пощенска компания е лидер в доставките на колетни пратки в Германия и развива собствена паневропейска пътна мрежа. Освен германската пощенска компания акционери в международната куриерска компания са японските авиолинии - 25%, Луфтханза - 25%, и Nissho Iwai Corporation със 7.5 процента. Към момента DHL държи 38% от световния пазар за експресни въздушни доставки, а в направеното през тази година изследване на INSEAD международната куриерска компания е седма сред 173-те мултинационални компании в света в класацията за Пазарна ефективност.

Facebook logo
Бъдете с нас и във