Банкеръ Weekly

Общество и политика

БАЛКАН ПОЛАГА ГРИЖИ ЗА ПРИВАТИЗАТОРИТЕ СИ


Със заповед N 634, в понеделник (19 октомври), Красимир
Минков, сегашният председател на надзорния съвет на Балкан
ер - дружеството, което е кандидат-купувач на авиокомпания
Балкан, е командирован за четири дни в Лондон. Целта
е провеждане на периодични тренировки за самолет В-767 в
RAYTHEON Systems Ltd. на летище Гетуик.


Авиокомпанията обича децата си. Г-н Минков все още
иска да я купи, а тя го праща до мъгливия Албион за своя сметка
с право на запазено място. И с едногодишна многократна
английска входна виза в джоба.


Както се казва - дай, Боже, всекиму!


Седмица по-рано - на 12 октомври, друг кандидат-приватизатор
- бившият ръководител на дирекция Външни връзки на
Балкан Виктор Меламед, се върна на работа след почти
двумесечна отпуска. Дали намеренията му са да наблюдава по-отблизо
края на приватизационния процес, или са някакви други, е отделен
въпрос. Но г-н Меламед начаса бе записан в т.нар. резервен
щат на авиокомпанията и слухове вече го пращат
на старата му длъжност, или пък представител на превозвача в Тел
Авив.


От Балкан твърдят, че един по един и
останалите приватизатори започват да долитат в старото гнездо.


Междувременно в петък, 23 октомври, съветът на директорите
на авиокомпанията разгледа и одобри финансовите резултати за за
септември и деветмесечието. Печалбата от основна дейност е 5.7
млрд. лв., а общата загуба е намаляла от 19 млрд. на 7 млрд. лева!


Според правилата за формиране на фонд Работна
заплата в държавния сектор сега ние трябва да вдигнем доходите
на служителите с 47% със задна дата за третото тримесечие
- каза за в. БАНКЕРЪ изпълнителният директор на Балкан
Филип Мустаков.


И така, на кого да вярваме? На тези, които довчера
ни убеждаваха, че националният превозвач лети със страшна сила
към пропастта, или на тези, които сега ще вдигат заплатите?


На какво да вярва и Агенцията за приватизация, която
цели две седмици умува по въпроса дали да продаде Балкан
на Балкан ер, или не? Миналия петък от ведомството
на г-н Захари Желязков дойде следното известие: Продажбата
на националния превозвач е обект на специалното внимание на правителството
на РБългария. Определянето на ексклузивен (предпочетен) купувач
е в пряка зависимост от възможностите му да запази предмета на
дейност на авиокомпания Балкан, да обслужва задълженията
на дружеството и да осигури достатъчно инвестиции за обновяване
на самолетния парк.


В хода на разговорите са били поставени категоричните
изисквания на АП за предоставяне на сериозни гаранции от кандидат-купувачите
за изпълнение на финансовите им ангажименти. Изискванията са по
отношение на размера и начина на финансиране, формите и сроковете
за изпълнение.


АП ще вземе окончателното си решение за предоставяне
на ексклузивитет след изпълнението на горните изисквания.


Докога трябва да се изпълнят горните изисквания
не е ясно. Определения от самата агенция едногодишен срок за приватизацията
на Балкан отдавна мина. Свърши и едномесечното му
удължаване. Изтекоха и още три седмици. Балкан лети,
но неизвестно накъде.

Facebook logo
Бъдете с нас и във