Банкеръ Weekly

Общество и политика

АЗ ГИ РАЗБИРАМ ТЕЗИ ХОРА ДОЛУ


Г-н Милушев, научихме, че сте недоволен от статията
Чиновническата лотария за международните автопревози
в бр. 44 на в. БАНКЕРЪ.


- Тук не става въпрос дали съм доволен, защото аз
не мога да определям какво да пише един журналист. Това аз не
съм си го позволявал и никога няма да си позволя подобно нещо...


Тогава може би смятате, че изнесената информация
не отговаря на истината?


- Абсолютно не отговаря на истината, меко казано.
Това е лично мнение.


Искате да кажете, че има разрешителни за Италия,
за Унгария, че хората не се редят на опашка?


- За Унгария разрешителни има, няма единствено за
Италия. Пълна тъпотия са писанията ви, че допреди няколко месеца
не е имало разрешителни на Калотино по северния маршрут за Италия,
тъй като те свършиха точно в деня, в който свършиха и италианските.
Близо 40% от целия трафик минаваше оттам.


А кога свършиха италианските?


- На 1 ноември. Но до същия ден се предоставяха разрешителни
за Италия. И всички тези неща, че сме във връзка с гръцките фериботаджии...


Това е мнение на превозвачите...


- Е, да де, да де, да...


Така казват те и така сме го написали...


- Аз ви казах, че няма да ви давам съвети как да
пишете...


След като, според вас, всичко е наред, защо от 1995
г. насам те все повече и повече липсват, и то при положение, че
общият им брой се запазва същият, а стокообменът междувременно
намалява?


- Пълна дивотия е това, което го пишете.


Защо?


- Защото се увеличават превозвачите - за същия период
от време. Много хора плачат за 1995-а година, когато разрешителните
се даваха по списък. Елате да ви покажем резервационната система,
а не пишете измислени работи. За първи път сега, до края на годината,
ще се пътува с безплатни унгарски и с безплатни румънски разрешителни.
Човек, който иска да разбере какви са проблемите на тази работа,
а не да си пише така, пет за четири, щеше да дойде и да разбере
много от тия работи как стават и защо хората се редят на списъци,
когато чакат определено разрешително, а не, че въобще не може
да се напуска страната. А за държавите, за които говорите, че
те молели да ти дадат разрешителни - първо, не познавате резервационната
система там, и второ - тези страни получават от нас разрешителни,
но те не пътуват натук. Защото може в Германия да те молят, но
от 15-те хиляди разрешителни, които сме им дали, в България са
дошли сто камиона. Не ще те молят и ще ти ги пращат по пощата,
ами може да ти ги донесат до нашата граница...


Не става въпрос само за българските разрешителни...


- Нещата са съвсем различни и за държавите, които
цитирате, че ти ги пращат по пощата. Не е така. И там системата
за разпределяне на разрешителните е съвсем различна. Защото тези
държави ползват едва 10% от контингента, който сме им дали...


Г-н Милушев, в понеделник, 2 ноември, около 13.40
часа влязохме в министерството, в което сте заместник-министър,
и видяхме около 40-50 души, които възбудено крещяха, че няма никакви
унгарски разрешителни. Вие стояхте на 3-ото или 4-ото стъпало
и се мъчехте да ги надвикате. На кого да вярваме?


- Нали там си имате компетентни органи, какво ме
питате непрекъснато мене? Аз когато ви поканих (бел. а. - в края
на 1997 г.) да ви го обясним официално принципа на разпределение
и работата на резервационната система ...


Принципа ни го обясни още навремето вашият предшественик
Харалан Хараланов, който въведе системата...


- ... Щом ходите да слушате превозвачите, ами пишете
си с превозвачите. К'о да направя аз? Аз ги разбирам тези хора
долу. Много от тях са притеснени - гони ги банка, някои от тях
нямат друго средство за препитание. Аз ги разбирам, но това са
възможностите, които са ти дали от друга администрация. Това е
достъп до друг пазар. Ние не можем да вземем превозите на цяла
Европа. Не сме само ние в Европа. Втори-трети път се опитваме
да ви го обясним и втори-трети път вие ни давате акъл.


Не ви даваме акъл - просто пишем това, от което хората
негодуват.


- Е, ами да, да.


Взехме от АЕBTRI данните за продадените тир-карнети.
Те също сочат, че броят им е намалял...


- Това обаче не значи, че броят на превозите е намалял...


Та нали България вози до почти всички държави по
конвенцията ТIR?


- Ами, да. Но това не значи, че превозите за Италия
са намалели. За някои от държавите превозите са се увеличили.
В България работят много фабрики на ишлеме, италиански. Тази година
стокообменът с Италия се е увеличил. Има и увеличение на превозите.
Италия в момента има проблем със своите превозвачи, със синдикатите
в тази област. Но това нека ви го разказват шофьорите, тия-ония,
вие там с тях се разбирате много и оттам можете да си съберете
цялата информация...


А за вашето посещение в Брюксел преди няколко дни
ще кажете ли нещо?


- Е, квото съм свършил - свършил съм. Ей там някой
шофьор ще ви разкаже подробно какво съм направил, при кои тираджии
съм бил и при кои фериботаджии. От тях можете да съберете цялата
информация.

Facebook logo
Бъдете с нас и във