Банкеръ Weekly

Общество и политика

АКО СЕ ВСЛУШВАХМЕ САМО В ОФИЦИАЛНИТЕ ИЗЯВЛЕНИЯ, ЖАН ВИДЕНОВ ОЩЕ ЩЕШЕ ДА Е НА ВЛАСТ


Задължение на журналистите е да се срещат не само
с представителите на държавната власт, но и с тези, които са управлявани.
Медиите не са слуги на властта. Ако беше така, днес още щяха да
важат думите на бившия земеделски управник Васил Чичибаба, че
от страната са изнесени само 160 хил. т зърно, а не над един милион.
Жан Виденов все така щеше да громи чорбаджиите, а заместник-министър,
отговарящ за автомобилния транспорт, щеше да е Васил Рангелов,
а не Илко Милушев.


Сигурно е голямо постижение, че близо 40%
от трафика за Италия е преминавал през Калотино. Защо обаче този
процент да не е 60 или дори 80, след като това е най-късият и
икономически най-рентабилният маршрут? Нали задачата на хора като
Милушев е да осигурят на българските превозвачи, а следователно
- на българските производители, най-евтин и бърз начин за доставяне
на техните български стоки до получателите им? Нали уж сме тръгнали
на Запад?


Много хора плачат за 1995 г., когато разрешителните
се даваха по списък - твърди заместник-министър Милушев.
Ами плачат, защото тогава опашки за разрешителни не е имало. Опашки
имаше по времето на Живков, когато хората се редяха дори и за
тоалетна хартия. И тези опашки сега, и негодуването на превозвачите
са най-точният отговор какви проблеми всъщност е решила въведената
резервационна система. Нима чрез нея, с едно телефонно обаждане,
човек би могъл да се информира на кой граничен пункт какви разрешителни
има и така сам да си състави най-рентабилния маршрут, вместо да
му го чертаят чиновниците в транспортното министерство?
Нима въпросните документи днес се раздават само на границата,
където би трябвало да се раздават по реда на пристигането на тировете,
или и някъде другаде?


Какво значи няма италиански разрешителни?!
Че Италия ни е наложила ембарго ли? След като италианските превозвачи
не искат да идват до България, работа на транспортното министерство
е да уведоми съответното ведомство на Ботуша, че блокира
стокообмена между двете страни. Негова работа е да информира генералния
секретар на IRU Нийл Кинък. Нито Италия, нито която и да било
друга държава има право да откаже разрешителни на България. Тя
може да ги пусне по 50 цента на тон/км, може да ги
направи и по един долар, за да защити своя пазар, но не може да
откаже разрешителни.


И още нещо - защо при всичките днешни проблеми 600
универсални италиански разрешителни от контингента за следващата
година са трансформирани в 200 за трети страни? Кого
облагодетелства тази трансформация, която отсега лишава от достъп
до Италия 400 български камиона, натоварени с българска стока?!


По чия вина повече от две седмици в края на юли и
началото на август нямаше югославски разрешителни? А и какво значи,
че броят на превозите се е увеличил? Кой е длъжен своевременно
да предвиди тази тенденция и да осигури допълнителен контингент?


Да, ние наистина не можем да вземем превозите на
цяла Европа. Въпросът е какво сме взели и като сме го взели -
как се разпределя? Защото и в автомобилните превози у нас за едни
няма проблеми и те пътуват свободно, а други си губят времето
пред Министерството на транспорта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във