Банкеръ Daily

Общество и политика

Хора, пътища и дупки

Събраните акцизи от горива за първите четири месеца на годината намаляват в сравнение със същия период на 2017-а, показват данните на финансовото министерство. Според тях сега в хазната са постъпили 678.2 млн. лв., докато за времето от януари до април миналата сумата е била 683 млн. лева. Постъпленията от другите енергоносители са още по-трагични.

 

През 2019-а няма да има нови инвестиционни проекти, финансирани чрез държавни заеми или чрез издаване на държавна гаранция. Това е записано в проектозакона за държавния бюджет за следващата година.

 

Имитиращите продукти вече ще се продават само предварително опаковани и на отделни щандове, предвиждат промени в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти.

 

Одобрено е Рамково споразумение между МРРБ и потенциални китайски фирми, желаещи да инвестират в пътни инфраструктурни проекти на територията на България, които са без осигурен национален ресурс. Особен интерес компаниите проявяват към магистралата между Велико Търново и Русе, тунела под Шипка, скоростния път Видин-Ботевград, автомагистралата "Черно море", като са отправили официални писма за намерения.

 

Броят на автомобилите в България е под средното за ЕС равнище. У нас има 443 коли на 1000 души, докато средно в съюза те са 505 на хиляда. Най-много возила са регистрирани в Люксембург (660), Италия (625) и Малта (615). На обратния полюс са Румъния (261), Унгария (338) и Латвия (341). В една от най-автомобилните нации на Европа - Германия, регистрираните автомобили на 1000 души са 555.

 

Безработицата през май отбелязва леко понижение. Според данните на Евростат през петия месец от годината без работа у нас са били 166 хил. души, или 5% от хората.

 

През юни бизнес климатът в строителството се влошава (с 3.4 пункта) в резултат на по-резервираните очаквания на предприемачите за състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Анкета регистрира засилване на негативното въздействие на фактора "недостиг на работна сила", който измества на второ и трето място затрудненията, свързани с несигурната икономическа среда и конкуренцията в бранша.

 

Правителството одобри Меморандум за създаването на Изпълнителен съвет за Алпийско-Западнобалкански железопътен товарен коридор. Той е част от набелязаната през 2010-а европейска жп мрежа за конкурентоспособни товарни превози, в която попадат общо девет жп направления. Коридорът, който преминава през Австрия, Словения, Хърватска, Сърбия и България, има за цел да подобри свързаността и стокообмена със страните от Западните Балкани.

 

Национален знак с формата на калинка ще показва на потребителите, че продуктът в магазина е био.

Facebook logo
Бъдете с нас и във