Банкеръ Weekly

Коментари

След ювелирния сценарий - бой по медиите!

Много гад в тая държава, ей! Добре, че е премиерът-слънце да я мори. Ама и той душа носи - още не се е оправил с едни, а напират други. Обществени поръчки, концесии, лъвове, лифтове, конвенции... И отново проклетият ток! Ама най-големите гадове са си медиите и там прошка не може да има. Ако правят гадории, млатене му е майката. Включително по самара, че да се сеща магарето. 

Пръв сред "равните" беше Пеевски. В пореден рунд срещу грантовите медии бизнесдепутатът взе да ги налага със законопроект за "задължително оповестяване на действителната собственост и на непазарното финансиране на всички печатни и електронни медии, включително и на онлайн изданията".  Легитимната цел:  да преустанови "спекулациите на определен кръг медии, финансирани основно от подсъдими лица или чуждестранни грантове, че в България медийната среда е непрозрачна и че собствеността в медиите била неясна". И да накаже за това, че генерират фалшиви новини за издателския му бизнес.

Добре, ама кои са истинските новини, като всеки отрича да е капо ди тути капи на прехода?! И всеки претендира за монопол върху истината за престъпната приватизация и за кукловодите на прехода, докато приватизира и дърпа конците. А като затрещи властта срещу медиите, каквото и да заговори, става въпрос винаги и само за пари и интереси. Проблемът е, че дори в тези продажни времена не всички и всичко може да бъде купено.

Чуйте само премиера, който с налети от кръв (и от кръвното) очи се заканва да гони гадовете "този път подред и докрай". Понеже заради тях в публиката се натрупало усещането, "че аз или правителството стоим зад тази сделка" (с ЧЕЗ). "И изведнъж три милиона казват : "Гледай го тоя какво направи! Видях как хората във Фейсбук се настройват срещу мен!". Ще рече човек, че Борисов не е влизал преди това във форумите и социалните мрежи, за да разбере какво мисли публиката за него, партията му и евроатлантическите й влъхви вече от години.  И слушайте внимателно некои тънки намеци в електрошоковия наратив на премиера!

"Ние няма как да знаем един частен субект на кой ще реши да си продаде акциите. Няма как да знаем, нито е редно. Утре могат Би Ти Ви да искат да продадат, ние как ще разберем?! Или сега да кажем: "Би Ти Ви" да кажете кой ще ви купува и ще се продава ли?". Значи ние се месим, нали така? Същото е и за вашите колеги в "Нова"! 

Бре, да му се не види, гусин премиер, вие ли пък точно не знаете кой какво продава и купува в тая държава?! Че пък и не смеете дори да питате?! Дали пък има що-годе сериозна медийна сделка, която да не сте консултирали с гаранции "за комфорт"?!  "Би Ти Ви" и "Нова" да внимават прочее кои ще посочат за гадове, щото им миришат чорапите.

Каза го неотдавна и неслучайно вицепремиерът Валери Симеонов с пояснението, че "свръхобективната Би Ти Ви" е собственост на синджир от офшорни фирми от София през Амстердам, та чак до Бермудските острови". На последния адрес вместо лъскав офис на международна медийна корпорация открили селски фризьорски салон. Ха представете си селски бръснар да е собственик на "Би Ти Ви", ако можете! И тези роптаели за прозрачност и обективност - офшорката викала: Дръжте офшорката!

Сега обаче кабинетът излъчил трима министри - на икономиката, на финансите и на културата, които да ръководят групата по проекта за медийна прозрачност. Определен е вече и медийният регулатор по отношение на собствеността - Комисията за защита на конкуренцията. Същата, която не открива никога монополистите и картелите, които газят най-лошо пазара. И която проспа с широко отворени очи концентрацията на медийна собственост, заради която се сринахме в класациите за медийна свобода.

Иначе лютата премиерска закана "Да вложим цялата мощ на държавата!" в комплект със заклинанието "Няма да дам да ни сринат репутацията!" звучи добре. Няма обаче държава, а това е истинско проклятие. И за това са виновни най-вече медиите...

 

 


 


 

Facebook logo
Бъдете с нас и във