Банкеръ Weekly

Константинос Товил, началник управление „Потребителско кредитиране“ в Пощенска банка:

Плащането на вноски с кредитна карта е изключително предимство

Константинос Товил, началник управление "Потребителско кредитиране" в Пощенска банка

Константинос Товил е началник на управление „Потребителско кредитиране“ на Пощенска банка. Притежава дългогодишен професионален опит във финансовата сфера. Преди да се присъедини към в екипа на Пощенска банка, в продължение на седем години заема поста търговски директор в "И Ар Би Ритейл Сървисис" в "Юробанк Румъния" - компания лидер на румънския пазар на кредитни карти и потребителски кредити. Преди това работи в международното звено „Потребителско кредитиране“ на Юробанк Гърция, заема различни позиции в звената „Кредитен контрол“, „Операции“ и „Авто бизнес“ в Ситибанк Гърция, както и в Shell Petrochemicals. През годините професионален опит в Румъния е участвал в ключови за страната банкови проекти, сред които – Card Network Share за въвеждане на първата обща междубанкова картова платформа в Румъния, Payment Cards Migration за миграция на стотици хиляди кредитни карти от локални към международни, както и в проект за обща платформа за онлайн разплащания с кредитни карти.

Г-н Товил, разкажете ни повече за покупките на вноски с кредитна карта от Пощенска банка. Как работи тази услуга?

- Услугата дава възможност на клиентите ни да закупят желаните продукти, като ги изплатят на равни месечни вноски. Валидна е за всички кредитни карти на Пощенска банка. Потребителят сам избира срока на погасяване, от 6 до 36 месеца или размера на месечната си вноска. Не е нужно да кандидатства за кредит и да чака одобрение, за да се възползва от тази услуга. Трябва само да заяви желанието си да направи покупка на равни месечни вноски на касата в търговския обект, в който пазарува. За разлика от стандартните покупки с кредитна карта, при покупките на вноски клиентите дължат само стойността на една месечна вноска в съответното месечно извлечение, а не цялата сума. По този начин облекчават бюджета си и упражняват по-добър контрол върху месечните си плащания. Може да пазарувате на вноски в много търговски обекти в страната, като сред тях са търговски вериги като IKEA, "Явор", "Еником", "Фотосинтезис", Plesio, Stemo, "Техномаркет", "Технополис", "Зора", "Практикер" и др. Стартираме комуникация на тази услуга преди Коледа, за да облекчим нашите картодържатели и да им предоставим възможност да се насладят на празничното пазаруване.

Какви са позициите на Пощенска банка на пазара на кредитни карти в страната?

- Пощенска банка е сред финансовите институции, които диктуват пазарните тенденции в картовия бизнес в България. Лидер сме както по отношение на брой издадени пластики, така и по отношение на обемите – държим една четвърт от всички обеми, които минават през кредитни карти. Партньор сме на American Express, MasterCard и Visa – основните глобални платежни брандове. Работим с тях повече от 10 години, а наскоро подписахме и ново 5-годишно споразумение с American Express. Друга причина да сме лидер на пазара е, че имаме една от най-атрактивните и щедри програми за лоялност MyRewards, която възнаграждава клиентите при всяка покупка с кредитна карта – от плащане на сутрешното им кафе до покупката на самолетен билет. Даваме пълна свобода на клиентите да избират къде да събират парични награди по програмата, но също толкова важно – избират и къде, как и кога да ги използват. Силно вярваме в предложенията с добавена стойност и всички наши активности са фокусирани в това да предоставяме такива тип услуги на нашите клиенти през целия цикъл на употреба на картата им. И не на последно място, инвестираме във функционалността „Покупки на равни месечни вноски“, с която целим да образоваме българските потребители как да използват максимално предимствата на своята кредитна карта като платежно средство.

Къде стои България спрямо останалите европейски пазари от гледна точна на ползването на кредитни карти?

- В България, а и в целия регион, най-голямо предизвикателство за нашия бизнес е, че парите в брой все още са предпочитано платежно средство. Преминавате от кеш в електронни разплащания ще донесе ползи за всички. За клиентите това означава сигурен и безплатен начин на плащане. Нашето желание е да информираме клиентите си, че кредитната карта е отличен платежен инструмент, който им позволява да контролират финансите си. От друга страна, това, което отчитаме напоследък, е, че българите използват правилно кредитната карта като платежно средство при покупки на стоки и услуги, а не за теглене на пари в брой. По наши данни, през първите девет месеца на годината транзакциите, реализирани с кредитните карти, са се увеличили с близо 30%, а тези на ПОС с над 65%, спрямо година по-рано. Същевременно броят на транзакциите за теглене на пари в брой намаляват с 16% на годишна база, а средната сума на покупка с 20%, което означава, че клиентите ни използват все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки в супермаркети, бензиностанции и др. 

Можете ли да дадете няколко основни съвета за разумно ползване на кредитните карти като ежедневно платежно средство?

- Харчете толкова, колкото ви позволява месечният бюджет, използвайте гратисния период и следете за промоциите, които вашата банка предлага съвместно с различни търговци.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във