Банкеръ Daily

Финансов дневник

За "Алианц" финансовият ни пазар е перспективен

Новият ръководител на мениджмънта на финансовата група "Алианц България Холдинг" Александър Проценко  представи визията си за развитието на бизнеса й на българския  пазар и коментира тенденциите в развитието й. Проценко, който е председател на Изпълнителния комитет на холдинга и ръководи мениджърските бордове на повечето от дъщерните му дружества, заяви на проведената на 17 май среща с медиите, че интересът им към България се  увеличава с оглед на  развитието на финансовите услуги. Той отбеляза, че наред с ръста на икономиката страната ни отчита и увеличение на доходите на населението. Това, според Проценко, води до по-голямо търсене на имоти и засилва склонността на българите да влагат част от парите си в допълнително пенсионно осигуряване и в застраховки. Новият председател на Изпълнителния комитет  на "Алианц България Холдинг" обясни, че именно в нашата страна германският застраховател има най-развита финансова структура. "Структурите ни обслужват над 1,2 млн. клиенти. Със значителна част от тях имаме договори за нашите пенсионни продукти. Това е близо 17% от работещото население тук", уточни  Проценко.

Думите си  шефът на "Алианц България Холдинг" подкрепи и с числа от статистиката. Той посочи, че по данни на Комисията за финансов надзор (КФН) към края на февруари 2018 г. брутният премиен приход на "Алианц"  от животозастраховане е общо 16.7 млн. лв., а от общото застраховане - 24.5 млн. лева. Проценко подчерта, че компанията е на първо място на пазара на застраховки "„Живот", като за миналата година реализираният премиен приход е бил над 100 млн. лева.

Проценко обяви и стратегическите цели на "Алианц" в България. Мениджмънтът му е изправен пред задачата  да затвърди позициите на холдинга като лидер в застраховането и пенсионното осигуряване и да разшири банковата дейност. В компанията ще бъдат направени структурни промени, а инвестициите в следващите години ще бъдат насочени към дигитализацията на услугите и увеличаване на техния брой.

"Изправени сме пред сериозна конкуренция. Има и много предизвикателства, с които трябва да се съобразяваме, и едно от тях е опасността заради демографската криза пазарът да започне да се свива", обясни Проценко.

Facebook logo
Бъдете с нас и във