Банкеръ Daily

Финансов дневник

Св. Валентин ще премине под знака на безконтактните плащания

Потребителите все повече предпочитат да заплащат за преживявания пред материални вещи като подарък за любимия човек за Св. Валентин, сочи новото издание на ежегодното проучване Mastercard Love Index. Според изследването, в периода около Деня на влюбените разплащанията, свързани с изживяване на емоционални моменти, се повишават с 6% от 2015 г., а броят трансакции с тази цел е нараснал с над 17% за същия период.

Годишното проучване Mastercard Love Index, което представя данни от анализ на разплащателните трансакции с кредитни, дебитни и предплатени карти за последните три периода на Св. Валентин (11–14 февруари 2015–2017), разкрива, че най-сигурният път към сърцето на любимия човек минава през стомаха – вечеря навън е най-популярният подарък за празника с 40% дял от разходите на влюбените и 75% дял от всички трансакции за периода през 2017 г.

Желанието да зарадваш партньора с незабравимо пътуване (със самолет или влак) също отбелязва значителен ръст – броят на трансакциите с тази цел се е увеличил с 23% през 2017 г., което представлява 22% от общите разходи през най-романтичното време на годината. Престой в хотел остава фаворит сред предпочитанията с дял от 27% от разходите.

Данните доказват развитието на „икономика на преживяванията“, която се движи от стремежа към щастие чрез създаването на емоционални моменти, а не през закупуването на материални подаръци.

Безконтактната технология – перфектният начин да избегнеш неловкия и неудобен момент при пристигането на сметката, набира все по-голяма популярност като предпочитан метод за разплащане. Стойността на безконтактните трансакции бележи огромен ръст от 311%, а 203% е увеличението на броя безконтактни трансакции от 2015 г. Всъщност, сумата, изразходвана с безконтактни плащания, нараства във всички категории, като най-голям е ръстът за въздушни и железопътни пътувания (1064%), бижута (453%) и цветя (446%).

Средствата, похарчени за доскоро традиционни за Св. Валентин подаръци като цветя се понижава с 3%, въпреки че броят трансакции се е увеличил с 14%, което показва, че когато става въпрос за символите на романтиката, дори едно цвете може да означава много повече от голям букет. Подобна е ситуацията и при бижутата – похарчените средства намаляват с 9%, но трансакциите се увеличават с 10% спрямо 2015 г.

Изследването, което анализира поведението при пазаруване в над 200 територии по света, посочва и бъдещите тенденции при покупките за Св. Валентин.

Планираме ли внимателно или сме по-скоро спонтанни, когато става въпрос за любимия човек? Данните показват, че хората вече не оставят закупуването на подарък или изненада за последния момент, като по-голямата част (30%) от покупките за Св. Валентин се извършват на 11 февруари (48,8 милиона трансакции в световен мащаб през последните три години). Малко над една четвърт (27%) от всички трансакции между 11 и 14 февруари са направени навръх самия Ден на влюбените.

Тенденцията за онлайн пазаруване продължава с огромно увеличение от 136% в броя на електронните трансакции от Св. Валентин 2015 до Св. Валентин 2017.

„Да обградиш с внимание любимия човек за Деня на Св. Валентин продължава да бъде актуално сред двойките. Данните от нашето проучване показват, че докато хората все още купуват традиционни подаръци, все повече се засилва тенденцията да подариш незабравими съвместни мигове“, споделя Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония. „Безконтактните плащания са удобни и правят живота по-лесен и е чудесно да виждаме все повече хора по света, които приемат и използват технологията. Mastercard Love Index, който провеждаме за трета година, подчертава глобалните и регионални тенденции, за да предложи на търговците безценни познания за потребителските навици за пазаруване през най-романтичния период от годината“.

По време на месеца на любовта Mastercard предоставя на българските потребители безценна възможност да стоплят деня си с едно докосване в Starbucks. До края на февруари всяка сигурна и бърза безконтактна трансакция в Starbucks дава възможност на картодържателите на Mastercard да спечелят на място тъчскрийн ръкавици или шоколадова изненада.

Facebook logo
Бъдете с нас и във