Банкеръ Daily

Финансов дневник

Сменяме пенсионния си фонд вече и онлайн

От  днес (18 юни) над 3.5 млн. осигурени лица в България имат възможността сами и изцяло онлайн да сменят пенсионния си фонд. Пилотната услуга се предоставя от „ПОД-Бъдеще“ АД и благодарение на стартиращата високотехнологична българска компания Евротръст Технолоджис АД.

Услугата вече е достъпна на сайта на „ПОД-Бъдеще“ АД. Интеграцията с революционното мобилно приложение Евротръст позволява генерираното заявление и договор да се подписват и изпращат към пенсионното дружество изцяло онлайн. Процедурата отнема само няколко минути. Чрез регистрация в мобилното приложение на Евротръст се генерира електронен подпис, който веднага може да се използва и в платформата на „ПОД-Бъдеще“ АД, а методът отговаря на всички юридически изисквания за електронно подписване на документи. За сравнение - досега смяната на пенсионен фонд винаги се е осъществявала чрез подписване на хартиено заявление в три екземпляра, като подписът задължително се полага в присъствието на нотариус.

През март 2017 г. „ПОД-Бъдеще“ АД пусна първото и единствено засега в сектора мобилно приложение, чрез което над 200 000 нейни клиенти могат да проверяват по всяко време своите натрупани спестявания за втора пенсия и да следят дали работодателите им превеждат регулярно дължимите осигуровки.

През следващите месеци дружеството планира да разшири обхвата на предлаганите дигитални продукти. Клиентите на пенсионното дружество ще имат възможност да кореспондират с него и да получават пълно обслужване изцяло през неговото мобилно приложение (за Apple и Android).

Росен Даскалов, директор дигитално развитие и технологии на „ПОД-Бъдеще“ АД:

През първите три месеца на 2018 г. над 70 хил. души са сменили пенсионния си фонд, като са подписали хартиени заявления в присъствието на нотариус. Всичко това отнема няколко часа на клиентите: среща с представител на пенсионното дружество, предоставяне на необходимите заявления и договори, чакане на ред при нотариус, за да се завери нотариално първия екземпляр на заявлението, предаване на документите на представител на пенсионната компания и т.н. В този динамичен свят ние от „ПОД-Бъдеще“ АД сме стигнали до извода, че трябва да създадем възможност всичко това да става по-лесно и удобно. Представете си сега, че всичко се случва в рамките на няколко минути, изцяло онлайн, където и да е клиентът, без хартия и нотариус. В сайта на „ПОД-Бъдеще“ АД всяко осигурено лице вече може да подаде електронно заявление, което да разпише чрез мобилното приложение на Евротръст. До есента тази функционалност ще бъде интегрирана и в мобилното приложение на „ПОД-Бъдеще“ АД, което и сега може да бъде свалено свободно за Apple и Android. В глобален мащаб тенденциите за модернизация и дигитализация на пенсионното осигуряване вървят само в една посока - удобство и прозрачност за клиента. С други думи клиентът да може да се обслужи сам, в удобно за него време и по модерен начин. Разчитаме изключително много на технологичните компании в България. Смятам, че партньорството с Евротръст ни приближава все по-близо до световните тенденции и по този начин ще улесним дигиталната трансформация на сектора на пенсионното осигуряване в България.

Проф. Георги Димитров, член на съвета на директорите на Евротръст:

С тази интеграция „ПОД-Бъдеще“ АД дава възможност на гражданите да комуникират по модерен начин с пенсионната си компания, да правят сами справките си и в бъдеще да се възползват от голямо многообразие от услуги. Системата на Евротръст осигурява много голяма сигурност и спокойствие на потребителите. С това партньорство даваме свобода на гражданите да изберат сами пенсионния си фонд в удобно за тях време и място.

Facebook logo
Бъдете с нас и във