Банкеръ Weekly

Финансов дневник

Нови тенденции в безконтактните плащания

Безконтактните плащания се употребяват все по-често от българските потребители, сочат данните от MasterIndex 2018 - годишното проучване на Mastercard, което се провежда сред активните картодържатели в България. Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 година. Оказва се, че 65% от картодържателите са използвали този метод, докато само година по-рано делът им е бил 54 процента. Очертава се и още една тенденция - през годината се увеличава и възрастта на потребителите, които плащат безконтактно. Ако през 2017-а безконтактните транзакции са най-популярни сред потребителите между 18 и 24 години, година по-късно възрастта се покачва до между 35 и 44 години.

Основните предимства на безконтактните плащания, посочени от потребителите, са лесните и удобни транзакции (80.8%), по-бързото осъществяване на плащанията в сравнение с други методи (78.4%) и сигурността (29.1%). Близо 9% от потребителите предпочитат безконтактни плащания, тъй като ги намират за забавни.

Повечето български потребители плащат безконтактно при пазаруване в хипермаркети и супермаркети (84%), търговски вериги (67%), бензиностанции (47%), парфюмерии и дрогерии (16%), както и кина и театри (4%). Всеки четвърти картодържател плаща безконтактно сметките си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене.

Проучването също така показва, че 94.3% от потребителите не са срещали проблеми при безконтактно плащане през последните шест месеца. 

Припомняме, че по-рано тази година паневропейско проучване на Mastercard за безконтактните разплащания на европейския пазар потвърди увеличението в ползването на безконтактните разплащания в цяла Европа, като отчете ръст до 97% на безконтактните транзакции за последната година. Българският пазар отбеляза впечатляващ ръст от 151%, което е далеч над средното, с тенденция за постоянен растеж.

"Проучването MasterIndex доказва, че безконтактните транзакции са предпочитания начин за плащане за непрекъснато увеличаващ се брой български потребители основно заради тяхното удобство, скорост и сигурност", каза Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard.

"Ние подкрепяме развитието на безконтактните плащания като стандарт в страната; до края на тази година всички ПОС терминали в България ще бъдат безконтактни. Технологиите непрестанно се развиват и това променя потребителското изживяване - не само у нас, но и в целия свят - ние сме готови за следващото поколение платежни продукти и услуги - мобилните плащания", добави тя.

Facebook logo
Бъдете с нас и във