Банкеръ Daily

Финансов дневник

Милениалите инвестират в криптовалути

Според скорошен анализ на организацията Resolution Foundation, след запитване на над 18,000 работещи, става ясно, че докато западните бейби бумъри (родени между 1946 и 1964 година) инвестират повече в недвижимо имущество и акции, то поколението след тях страни от пазара на акции и облигации. Въпреки по-малките си инвестиционни възможности, през последната година се наблюдава тенденцията западното младо поколение (милениалите) да се насочва все повече към пазара на криптовалутата, който макар и рисков, отбеляза огромен скок.

Но златото си остава отново последният пристан за сигурност на средствата - след срива на Биткойна през януари, много млади хора преляха изкараните пари в злато.

Според финансови експерти, най-разумният начин за спестяване, когато човек е „затрупан“ от заеми, е по малко, но всеки месец - в злато. Инвестицията в малки количества от ценния метал е предпочитан начин за натрупване на стойност. Така спестените пари няма да отидат за поредната „важна“ импулсивна покупка и в същото време стойността на парите ще се запази. Дори един грам на месец е достатъчно, когато този спестовен навик е дългосрочен.

Допитването показало още, че днешните млади работещи хора в развитите страни като САЩ, Великобритания и Европейския Съюз, имат по-нисък стандарт в сравнение с родителите си.

Данните сочат, че в развиващите се страни, като Китай и Индия, трендът е противоположен. Анализът сочи, че 78% от младите китайци смятат живота си за по-добър от този на родителите си, когато са били на техните години. За сравнение,  този процент във Великобритания е едва 22%. Отделно, 46% от младите хора в Русия смятат, че животът им ще е по-лек спрямо този на родителите им. В Бразилия този процент е 56%, а в Южна Африка 49%.

Икономическите кризи в развитите страни,  бавният икономически ръст и аутсорсингът на работни места и услуги в страните от развиващия се свят, поставят младото поколение в „западните“ държави в неизгодна позиция, където те срещат много по-голяма конкуренция на пазара на труда и същевременно по-нисък доходкоментират от Tavex.

Най-силно впечатление прави статистиката на запитаните хора в Германия. Според 46%,  младото поколение в Германия живее по-лошо от предишното. Това затвърждава тезата, че има нарастващ песимизъм от страна на младите работещи хора между 25-35 години в развитите страни.

Един от големите въпроси, касаещ покупателната способност на младото поколение е „Дали младите хора в САЩ смятат, че живеят в по-тежки икономически времена в сравнение с родителите си?“. Статистиката сочи, че към момента отговорилите с „Да“ и „Не“ са с равен процент – 39%. Според Tavex трендът е негативен, заради все по-малката възможност на милениалите в САЩ да си позволят покупка на недвижим имот и да инвестират част от заработеното, за разлика от „бейби бумърите“ , които имат най-голям процент участие на инвестиционните пазари.

Основният проблем за по-младите работещи е, че те са потънали в заеми, от такива за следване на висше образование до такива, покриващи стандартите на модерния живот, като мобилни телефони, автомобили  и по-специално в България -  ипотечен заем, заедно с допълнителни заеми за ремонт и обзавеждане .

Според анализи, инвестиционната активност на милениали и бейби бумъри е в еднаква степен – процентът инвеститори е един и същ, просто подходът и количеството инвестирани пари е различно.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във